طرح FATF به دنبال این است که دست ما را برای حمایت از فلسطین ببندد/ اسرائیل با شعار «از نیل تا فرات» جهان خواری می‌کند
طرح FATF به دنبال این است که دست ما را برای حمایت از فلسطین ببندد/ اسرائیل با شعار «از نیل تا فرات» جهان خواری می‌کند
امام‌جمعه سرخس گفت: مسئله FATF در ظاهر به دنبال جلوگیری و مبارزه با تروریسم است اما این طرح می‌خواهد تا دولت ایران حمایت خود را از حزب‌الله لبنان بردارد چرا که در نگاه غربی‌ها حزب‌الله لبنان یک گروه تروریستی است؛ طرح FATF به دنبال این است که دست ما را برای حمایت از فلسطین ببندد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: در قرآن کریم جنایت‌های قوم یهود بیان شده است و یهودیان کسانی هستند که از همه بیشتر نسبت به مسلمانان عداوت و دشمنی دارند و خودخواهی یهود تا جایی است که خود را فرزندان و دوستان خداوند می‌دانند.

 

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: در سوره مبارکه اسرا خداوند می‌فرمایند که بنی‌اسرائیل در زمین فساد می‌کنند؛ یهود اهل فساد، سرکشی، تکبر و اهل تفرقه‌افکنی است؛ یهودیان مسجد ضرار را برای تفرقه بین مسلمانان بنا کردند و همیشه در کمین ضربه زدن به اسلام و پیامبر بودند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ عنوان کرد: برای نجات فلسطین به جهات مختلف وظیفه داریم و بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان است و حمایت از مردم فلسطین، حمایت از کسانی است که مظلوم واقع شدند و سرزمینشان غصب شده است.

 

وی افزود: در مسئله راهبردی، راهبرد نظام اسلامی حمایت از فلسطین است زیرا کشورهای اسلامی سرنوشتشان به هم گره‌خورده است؛ اینکه اسرائیل به دنبال «از نیل تا فرات» است یعنی اسرائیل به دنبال جهان خواری و تسلط بر جهان است.

 

خطیب جمعه سرخس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به‌جای عنوان اسرائیلی «از نیل تا فرات» از عنوان «از نهر تا بحر» استفاده کردند به  این معنی که از نهر تا بحر سرزمین فلسطین است نه اسرائیل.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با بیان اینکه عده‌ای در مسئله فلسطین مسائل دسته چندم را مطرح می‌کنند، گفت: عده‌ای شبهات سطحی مطرح می‌کنند، همچون اینکه چرا ما در غزه و لبنان هزینه می‌کنیم و به آن‌ها کمک می‌کنیم؛ اگر ما به این راهبرد اساسی نگاه نکنیم و در مقابل اسرائیل قیام نکنیم، اسرائیل کشور به کشور جلو می‌آید و کشورهای اسلامی دیگر را نیز تصرف می‌کند و همه وظیفه دارند از فلسطین حمایت کنند.

 

وی با ابراز تأسف از عدم اطلاع برخی مسئولان از مسائل پیرامون، اظهار کرد: مسئله FATF در ظاهر به دنبال جلوگیری و مبارزه با تروریسم است اما این طرح می‌خواهد تا دولت ایران حمایت خود را از حزب‌الله لبنان بردارد چرا که در نگاه غربی‌ها حزب‌الله لبنان یک گروه تروریستی است.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: تأسف می‌خوریم که رئیس مجلسمان وقتی یک طرحی وارد مجلس می‌شود را سریع تصویب می‌کند و عده‌ای از نمایندگان نیز از محتوای طرح اطلاعی ندارند و بعد از تصویب مشخص می‌شود این طرح یک طرح استعماری و مشکل‌دار است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با بیان اینکه طرح FATF به دنبال این است که دست ما را برای حمایت از فلسطین ببندد، گفت: حمایت از فلسطین هم از نظر دینی و اسلامی و هم از نظر راهبردی موردتوجه نظام اسلامی است.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مرقد امام راحل (ره) بیان داشت: دشمن جنگ اقتصادی، روانی و عملی خود را شروع کرده است؛ مردم نشان داده‌اند که هرجایی نظام فراخوان داده است در صحنه حضور دارند اما مسئولان ما باید توجه خود را بیشتر کنند و در جنگ اقتصادی آن چیزی که مردم را ناراحت می‌کند، کمک مسئولان به دشمن است، مسئولان در جنگ اقتصادی بی‌خیال نباشند و اولویت‌ها را تشخیص بدهند.

 

امام‌جمعه سرخس گفت: متأسفانه مسئولان ما به‌جای آنکه دغدغه اقتصادی داشته باشند، دغدغه فیلتر شدن تلگرام را دارند، آیا مشکل جوان ما تلگرام است یا مشکل اقتصادی است؟ آیا مشکل اساسی این ملت حضور زنان در ورزشگاه‌ها است که رئیس‌جمهور مطرح می‌کنند یا مشکل اقتصادی است؟ باید بدانیم که ما در جنگ اقتصادی هستیم و بنا بر بیان رهبر معظم انقلاب باید اولویت‌ها را تشخیص دهیم.

 

حجت‌الاسلام  ارژنگ با بیان اینکه کشور ما کشور غنی است اما سوء مدیریت در کشور جلوی استفاده از ظرفیت‌ها را گرفته است، گفت: متأسفانه عده‌ای از نمایندگان مجلس دغدغه‌شان به‌جای اینکه حل مسائل اقتصادی باشد، حضور در جام جهانی با هزینه بیت‌المال است؛ این دردآور است که یک نماینده مجلس با یک شام رأی خود را عوض می‌کند؛ مردم ما تکلیف خود را با دشمن می‌دانند اما عده‌ای از مسئولان هنوز نمی‌دانند.

 

وی تأکید کرد: ملت ایران اثبات کرده است جایی که اسم آرمان‌ها باشد هر سختی را تحمل می‌کند و دست از آرمان‌ها بر‌نمی‌دارد.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به جنگ روانی دشمن اظهار کرد: دشمن فرضیات غلط را مطرح می‌کند و عده‌ای قلم‌به‌دست نادان هم به آن می‌پردازند؛ آدم تأسف می‌خورد عده‌ای در روزنامه‌های زنجیره‌ای در مدح دوران ستم‌شاهی می‌نویسند و عدالت اجتماعی در نظام اسلامی را منکر می‌شوند؛ در زمینه عدالت اجتماعی کارهای زیادی در کشور شده است اما «قلم‌به‌دستان مزدور» برای خاندان پهلوی و علیه اسلام و انقلاب قلم‌فرسایی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در ادامه با اشاره به جنگ عملی دشمنان گفت: دشمن می‌خواهد کار را به‌جایی برساند که مردم مقابل نظام اسلامی بایستند و دلشان خوش است که مردم در یک نقطه‌ای تجمعی کنند، ملت ما باید هوشیار باشد تا دشمنان سوءاستفاده نکنند.

 

خطیب جمعه سرخس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه سرخس گفت: ماه رمضان تمرین است، در ماه رمضان می‌توانیم چندین ساعت نخوریم و نیاشامیم پس می‌توانیم کاری کنیم که دنبال دنیا نرویم و دنیازده نباشیم و این محصول تقوا است.

انتهای پیام/ع