دست‌های ناپاک در صادرات و واردات قطع و انحصار در کشور شکسته شود
دست‌های ناپاک در صادرات و واردات قطع و انحصار در کشور شکسته شود
امام جمعه سرخس گفت: مردم می‌خواهند دست‌های ناپاک و انحصاری که در صادرات و واردات ما به ملت ضربه زدند و جایی که مردم به کالا نیاز داشتند، کالاها را احتکار کردند، این دست‌های ناپاک و انحصاری در صادرات و واردات قطع شود و این انحصار باید شکسته شود.

به گزارش خبرنگار نسیم‌سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲سرخس با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: بیش از ۲۲ میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت کرده بودند و بیش از ۴ میلیون نفر زوار ایرانی بودند و عراقی‌ها در مهمان‌نوازی سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه سرخس بیان کرد: به کوری چشم دشمنان امام حسین(ع)، راهپیمایی اربعین امسال شلوغ‌تر بود و موکب میقات‌الرضا(ع) سرخس نیز از جهت کمی و کیفی بهتر شده بود.

وی اظهار کرد: امسال زائران سرخسی نسبت به سال قبل بیشتر بودند و در شب‌ها ۹۰۰ زائر سرخسی در موکب اسکان داشتند و ۱۰ هزار پرس غذا در شبانه‌روز در موکب سرخس طبخ و توزیع می‌شد.

بختیاری با بیان اینکه راهپیمایی اربعین امسال دشمن‌شکن بود، گفت: این راهپیمایی امید برای دوستداران اباعبدالله بود و این هفته نیز راهپیمایی زوار امام رضا(ع) را خواهیم داشت.

خطیب جمعه سرخس گفت: همه امکانات باید بسیج شود تا پیاد‌ه‌روی به سمت حرم امام رضا علیه السلام با شور، هماهنگی و کیفیت بیشتر انجام شود و از مردم می‌خواهم در این شعائر الهی شرکت کنند و برای زوار سایر کشورها مواکبی در مشهد شکل بگیرد چرا که در اربعین حسینی در عراق، میزبانان زوار اهل بیت سنگ تمام گذاشتند و اینجا نیز زائر امام رضا علیه‌السلام باید احترام شود و علاوه بر آن در این هفته شور نبوی، حسنی و رضوی را باید داشته باشیم و دسته‌های عزاداری در این هفته در سطح شهرستان فعال باشند.

سخنان و اقدامات رئیس جمهور امید را به جامعه تزریق می‌کند

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اشاره و عنوان کرد: سخنان و اقدامات رئیس جمهور امید را به جامعه تزریق می‌کند و اقدام قاطعانه معاون اول رئیس جمهور نیز در سفر به بندرعباس برای تعیین تکلیف اموال دپو شده جای تقدیر و تشکر دارد.

بختیاری اظهار کرد: مردم ما انتظار دارند این قاطعیت و این نظارت‌ها برای رفاه حال مردم و رفع تورم باید ادامه داشته باشد و این قابل قبول نیست، کالاهایی که مردم به آن احتیاج دارند در بندرعباس دو سال دپو شود و تعیین تکلیف نشود.

امام جمعه سرخس به قیمت‌های کاذب خودرو اشاره و اظهار کرد: قیمت‌‎های کاذب خودرو  الان شکل گرفته است در حالیکه خودروهای بسیار زیادی در بندرعباس خاک می‌خورد و این‌ها باید وارد بازار شود.

انحصار در کشور شکسته شود

وی با بیان اینکه چرا سازمان استاندارد روی خودروهای ضعیف‌تر از این خودروها مهر تایید می‌زند اما این خودروها تعیین تکلیف نمی‌شود، گفت: تعیین تکلیف کالاها بسیار امیدبخش است و مردم می‌خواهند دست‌های ناپاک و انحصاری که در صادرات و واردات ما به ملت ضربه زدند و جایی که مردم به کالا نیاز داشتند، کالاها را احتکار کردند، این دست‌های ناپاک و انحصاری در صادرات و واردات قطع شود و این انحصار باید شکسته شود.

بختیاری با تاکید بر اینکه دست‌های پاک باید جایگزین این دست‌های ناپاک شود، گفت: باید در کشور انحصار شکسته شود به عنوان مثال در موضوع نهادهای دامی، مسئله به یک یا دو نفر ختم می‌شود و این افراد برای دولت و ملت دردسر ایجاد می‌کنند و این انحصار باید شکسته شود و این ناترازی‌های باید سامان پیدا کند و هدف از انقلاب این بود که انحصارها شکسته شود.

امام جمعه سرخس در ادامه به موضوع تبدیل وضعیت کارکنان اشاره و عنوان کرد: تبدیل وضعیت کارکنان باید برای سامان دادن شکاف طبقاتی اجرا شود و این تفاوت بین نیروهای رسمی و قراردادی و پیمانی از بین برود و به عدالت نزدیک شود؛ در برخی پیمان‌ها و قراردادها بالاترین کار را از کارگر می‌خواهند و کمترین حقوق را به آن می‌دهند و این ظلم به آن کارگر است و ما می‌خواهیم که این تبدیل وضعیت کارکنان انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: سواد قرآنی، سواد تاریخی، سواد سیاسی و سواد رسانه‌ای برای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان ما باید در اولویت نهضت سواد آموزی قرار بگیرد.

پیامبر مبتنی بر اصل دعوت مردم را به اسلام هدایت کرد

امام جمعه سرخس در خطبه اول نماز جمعه نیز با بیان اینکه پیامبر مبتنی بر اصل دعوت مردم را به اسلام هدایت کرد، گفت: پیامبر با دعوت، بر افکار جامعه تاثیر گذاشت و حتی در جنگ‌ها نیز مبتنی بر دعوت وارد می‌شد.

بختیاری با اشاره به ارسال دعوت‌نامه به قبایل و روسای کشورها، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) انعقاد قراردادهای دفاعی و حمایتی داشتند برای اینکه افراد به اسلام بیایند و به سرزمین علم و نور بیایند.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) مردم را براساس حکمت به دین دعوت می‌کردند، گفت: حکمت یعنی علم به حقایق و برای تغییر رفتار جاهلی افکار جاهلی باید تغییر کند و انسان‌ها با حکمت رسول خدا از جاهلیت خارج شدند.

خبرنگار: علیرضا علی‌صوفی

پایان پیام/ع

  • نویسنده : علیرضا علی‌صوفی