پس از نوری‌زاده چه کسی فرماندار سرخس می‌شود؟
پس از نوری‌زاده چه کسی فرماندار سرخس می‌شود؟
با انتصاب فرماندار فعلی سرخس به سمت سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گمانه‌زنی‌های مختلفی برای انتصاب فرماندار جدید در بین سیاسیون و مردم در محافل خصوصی و عمومی و در فضای مجازی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، بعد از سال‌ها، در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱، نیرویی بومی به عنوان نماینده عالی دولت در سرخس معرفی شد تا با توجه به شناخت بیشتر و بهتری که از شهرستان داشت بتواند با مدیریت کلان شهرستان و پیگیری مشکلات، خدمت‌رسانی به مردم مرزنشین سرخس را بهبود بدهد.

حسن نوری‌زاده توانست از فروردین ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۳ به مدت دو سال به عنوان اولین فرماندار بومی شهرستان سرخس پیگیری و اقدامات خوبی برای حل مشکلات دیرینه سرخس انجام دهد و مشکلات و مسائل مختلف از جمله مسئله ریزگردها، جاده، آب شرب، گازرسانی و آسفالت روستایی را از سطح شهرستانی به سطح ملی رساند.

عملکرد اولین فرماندار بومی سرخس منجر به اعتماد چندین باره یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به وی شد و پس از آن که در سال ۱۴۰۲ وی را به عنوان نماینده ویژه خود در امور پروژه جاده سرخس- مشهد قرار داد، در فروردین ۱۴۰۳ به سمت سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی منصوب کرد تا مسیر جدیدی برای این فرزند سرخس برای خدمت‌رسانی باز شود و مطمئنا با این انتصاب، شهرستان سرخس شاهد تغییر فرماندار خواهد بود.

پس از نوری‌زاده، چه کسی فرماندار سرخس می‌شود؟

حال با انتصاب حسن نوری‌زاده در سطح استان، یکی از سوالات اصلی بین مردم این است که پس از نوری‌زاده، چه کسی فرماندار سرخس می‌شود؟

حساسیت موضوع انتصاب فرماندار جدید شهرستان سرخس هیچ‌گاه تا این حد برای مردم مرزنشین سرخس نبوده است، زیرا در دوره دو ساله فرماندار بودن نوری‌زاده، مردم سرخس طعم خدمت‌رسانی و دغدغه‌مندی نیروی بومی را چشیدند و انتظار دارند این روند نه تنها ادامه داشته باشد بلکه بهتر شود.

با انتصاب فرماندار فعلی سرخس به سمت سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گمانه‌زنی‌های مختلفی برای انتصاب فرماندار جدید در بین سیاسیون و مردم در محافل خصوصی و عمومی و در فضای مجازی مطرح شده است.

برخی از انتصاب گزینه غیربومی سخن می‌گویند و برخی از لزوم انتصاب گزینه بومی.

برخی نقش نماینده مجلس در انتصاب فرماندار را برجسته و مهم می‌دانند و می‌گویند گزینه‌ای که نماینده مجلس معرفی می‌کند، فرماندار می‌شود؛ هر چند طبق بیانات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس، ایشان بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات تاکید کردند و ورود به انتصابات را دارای خطراتی برای نمایندگان مجلس دانستند و مطمئنا ورود نماینده مجلس به این موضوع مخالف دستور صریح رهبر معظم انقلاب است.

افرادی که نام آن‌ها این روزها مطرح شده است هم بومی هستند و هم غیربومی؛ احمد صفائی، مدیر فعلی آموزش و پرورش سرخس به عنوان یکی از گزینه‌های بومی برای فرمانداری سرخس در بین مردم و سیاسیون مطرح شده است.

علی کاظمی فریمانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریمان نیز گزینه غیربومی است که این روزها نامش را برای فرمانداری سرخس می‌شنویم.

هر چند اسامی افراد دیگری نیز برای این مسئولیت مهم شنیده می‌شود، اما مشخص نیست در نهایت چه کسی برای خدمت به مردم سرخس به عنوان فرماندار منصوب می‌شود.

انتهای خبر/

  • نویسنده : علیرضا علی‌صوفی