پایان کار داعش حاصل جان‌فشانی بود نه مذاکره!/ «بسیج»، یک حرکت فراگیر به‌سوی هدفی والا است
پایان کار داعش حاصل جان‌فشانی بود نه مذاکره!/ «بسیج»، یک حرکت فراگیر به‌سوی هدفی والا است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه پایان کار داعش حاصل مذاکره نبود، گفت: مقاومت، جان‌فشانی، ایثارگری و از همه مهم‌تر این ولایتمداری بود که موجب غلبه پیروزمندانه جبهه مقاومت بر گروه تکفیری داعش شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با قدردانی از مردم ولایتمدار سرخس برای استقبال پرشور از تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی در سفر به شهرستان سرخس بیان کردند که بنا نداریم پولی را از شهرستان خارج کنیم، بلکه با برنامه‌ریزی به دنبال این هستیم که سرمایه در شهرستان سرخس بماند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: باید پیگیری‌ها ادامه داشته باشد تا زمانی که دیگر بیکاری در شهرستان نداشته باشیم، به همین دلیل از روز سفر تولیت آستان قدس رضوی به سرخس موضوعات جدیدی در حال پیگیری است تا منافع مردم تأمین شده و گره‌گشای مشکلات آنان باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به غلبه پیروزمندانه جبهه مقاومت بر گروه تکفیری داعش، تصریح کرد: این پیروزی حاصل تصمیمات مدبرانه جمهوری اسلامی، رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری، فتوای تاریخی آیت‌الله سیستانی و مجاهدت رزمندگانی بود که در این چند سال مجاهدانه به میدان آمدند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: این پیروزی غرورآفرین در هفته بسیج اعلام شد که این خود نکته دارد؛ یعنی با کار بسیجی این اتفاق و این پیروزی رقم خورد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تبریک هفته بسیج و با تأکید بر اینکه بسیج یک حرکت فراگیر به‌سوی هدفی والا است، بیان داشت: تفکر بسیج با رکود و بی‌تحرکی مناسبت ندارد و همچون یک چشمه جوشان می‌جوشد و جریان دارد.

 

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: حرکت بسیج سریع و توفنده، به‌موقع و جانانه است و اگر اتفاقی در هر گوشه کشور رخ دهد، این بسیج است که در خط مقدم خدمت قرار می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: اگر فتنه‌ای در کشور رخ دهد، آن‌کسانی که جان خودشان را برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب می‌دهند، بسیجیان هستند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه بسیج همیشه آماده میدان و اقدام است، اظهار داشت: بسیج فراگیر است و اختصاص به یک گروه و یک بدنه جامعه ندارد و جهانی است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس به ویژگی‌های دیگر بسیج اشاره کرد و بیان کرد: بسیج هدفمند است و اهداف متعالی دارد، یعنی یک هدف الهی را دنبال می‌کند و حرکتش کور نیست.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه فداکاری در بطن تفکر بسیج وجود دارد، عنوان کرد: جوانانی که در دوران دفاع مقدس جانشان را دادند و جوانانی که امروز در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام از جانشان گذشتند به دنبال نام‌آوری نبودند، بلکه به دنبال دفاع از مرز کشور اسلامی و حرم اهل‌بیت بودند؛ این همان انگیزه‌ای است که فرد جان خودش را برای آن می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: مسئولان کشور باید بدانند که برای استمرار انقلاب چه خون‌هایی ریخته شد و چه بچه‌های خردسالی از آغوش پدر محروم شدند برای اینکه پرچم انقلاب برافراشته بماند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه بسیجیان ما مصداق «ربّیّون» هستند، افزود: ربّیّون که قرآن به آن اشاره می‌کند، مصداقش رزمندگان و بسیجیانی هستند که تمام هستی خودشان را برای عزت اسلام و انقلاب تقدیم می‌کنند، یعنی جان می‌دهند اما اراده آن‌ها سست نمی‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: انسان‌های مخلص خدا، جایی که علیه اسلام احساس خطری کنند به‌سوی میدان نبرد می‌شتابند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه پایان کار داعش حاصل مذاکره نبود، تصریح کرد: پایان کار داعش حاصل جان‌فشانی و مجاهدت‌های رزمندگان سپاه اسلام و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری بود.

 

وی اظهار داشت: با دشمن اگر از در مذاکره وارد شدیم، او به عقب رانده نمی‌شود، بنابراین تنها راه به عقب راندن دشمن مبارزه با او است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: مقاومت، جان‌فشانی، ایثارگری و از همه مهم‌تر این ولایتمداری بود که موجب نصرت و پیروزی رزمندگان اسلام در مقابله با گروه تکفیری داعش شد.

انتهای پیام/