مسئولان ظلم عدم گازرسانی به ۴۰ روستای سرخس را جبران کنند
مسئولان ظلم عدم گازرسانی به ۴۰ روستای سرخس را جبران کنند
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: شهرستان گاز خیز سرخس که امروز گاز ۶ استان کشور را تأمین می‌کند، خوب نیست که نزدیک به ۴۰ روستای آن بدون گاز باشد؛ مسئولان باید هرچه سریع‌تر این ظلم را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به قیام ۱۹ دی مردم قم اظهار کرد: ۱۹ دی‌ماه نه‌تنها یک نقطه عطف در تاریخ قم بلکه یک روز تاریخی بزرگ برای کشور ما است؛ روحانیت و تمامی اقشار جامعه در این روز، پاسخی قهرمانانه و به‌موقع به نیاز زمان دادند.

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: امام و رهبری درباره نقش روحانیت اصیل در پیش بردن پیروزی انقلاب اسلامی و تاکنون نگهداری از انقلاب اسلامی جملات ارزشمندی دارند و بارها هم فرمودند که تضعیف روحانیت اصیل انقلابی، تضعیف اصل نظام و انقلاب است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در اوج مشکلات آن‌هایی که از انقلاب کینه دارند، همه مشکلات را بر گردن روحانیت اصیل انقلابی می‌گذارند که در خط مقدم خدمت به مردم است.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: روحانیتی که در خط مقدم خدمت به انقلاب و مردم است، دشمن می‌خواهد او را می از خط انقلاب جدا کنند، چون می‌داند اگر این روحانیت از انقلاب جدا شود، انقلاب از بین می‌رود.

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید کرد: حضرت امام (ره) فرمودند که اگر کسی غیر روحانیت جلودار انقلاب بود، امروز جز ننگ و ذلت در برابر آمریکای جهان خوار چیزی نداشتیم، بنابراین مردم ما باید صف مسئولان بی‌تدبیر و آن‌هایی که به فکر معیشت مردم نیستند را از صف روحانیت اصیل که همیشه در خط خدمت به مردم است و خودشان هم معیشت سختی دارند را جدا کنند.

امام‌جمعه سرخس اضافه کرد: بارها روحانیت اصیل انقلابی در برابر بی‌تدبیری، تورم و بی‌عدالتی‌ها با وحدت و با تدبیر در کنار مردم ایستاده و با ظلم برخورد کرده است.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با بیان اینکه خون مطهر شهید سلیمانی امروز دامن‌گیر دشمنان شده و به‌زودی بساط آن‌ها را از منطقه جمع خواهد کرد، گفت: امروز پرچم آمریکا در کشور خود آمریکا به زمین کشیده می‌شود و دیگر احترامی ندارد.

وی تصریح کرد: از حادثه هواپیمای اوکراین متأثریم و به خانواده‌های صبور آن‌ها تسلیت می‌گوییم و تشکر می‌کنیم که نگذاشتند دشمن از این حادثه سوءاستفاده‌ای بکند؛ این‌هایی که در این حادثه به شهادت رسیدند، پاره‌های تن ما بودند، حادثه‌ای که مقصر اصلی آن ماجراجویی‌های آمریکا بود.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: عجیب است، عده‌ای که برای این حادثه با قصد توطئه دلسوزی می‌کنند، چرا یک‌بار هم به یاد آن ۲۹۸ مسافر هواپیمایی که با شلیک آمریکایی‌ها قطعه‌قطعه شدند و شهادت رسیدند، دلسوزی نمی‌کنند؛ یک‌بار هم برای شهدای مدافع حرم ما و شهدای مدافع وطن، هسته‌ای و سلامت ما دلسوزی نمی‌کنند.

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: مردم ما قطعاً صفشان را از این افراد به‌ظاهر دلسوز جدا می‌کنند.

وی بیان کرد: در سالروز شهادت مالک اشتر انقلاب، متأسفانه رحلت عمار انقلاب حضرت آیت‌الله مصباح یزدی را داشتیم که عمر شریف خودش را برای دفاع از ولایت و اعتلای اسلام سپری کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایشان خلأ علامه طباطبایی و شهید مطهری را برای جوانان ما پر کردند.

حجت‌الاسلام بختیاری به مسئله گازرسانی به روستاهای سرخس اشاره و تصریح کرد: شهرستان گاز خیز ما که امروز گاز ۶ استان کشور را تأمین می‌کند، خوب نیست که نزدیک به ۴۰ روستای آن بدون گاز باشد.

وی افزود: این در حالی است که برخی شهرستان‌های خراسان رضوی جشن پایان گازرسانی را حتی به دورترین روستاهایشان گرفتند و این یک ظلم در حق مردم شهرستان ما است؛ مسئولان این ظلم را باید جبران کنند.

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان تصریح کرد: نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان باید در اسرع وقت نسبت به گازرسانی به این روستاها تدبیر کنند؛ از اینجا گاز به سایر نقاط کشور می‌رود و برخی روستاهای خودمان گاز ندارند و این مسئله در راستای اهداف انقلاب و نظام و ولایت نیست.

انتهای پیام/