ضرورت پیگیری جدی حق‌آبه کشاورزان سرخس از سد دوستی/ نمایشگاه ساخت سرخس فرصت خوبی برای حمایت از تولیدات بومی است
ضرورت پیگیری جدی حق‌آبه کشاورزان سرخس از سد دوستی/ نمایشگاه ساخت سرخس فرصت خوبی برای حمایت از تولیدات بومی است
حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه نمایشگاه ساخت سرخس فرصت خوبی برای حمایت از تولیدات بومی شهرستان است، گفت: وقتی از تولیدات شهرستان سرخس استفاده کنیم، وضعیت اشتغال هم رونق پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: مسئله جهاد سازندگی بسیار مهم است و باید احیا شود؛ اگر می‌‌خواهیم محتاج دیگران نباشیم، باید در تغذیه و کشاورزی و به‌خصوص در تولید و تامین کالاهای اساسی به خودکفایی برسیم.

امام جمعه سرخس افزود: امور کشاورزی بسیار مهم است و محور اصلی برای اداره کشور مسئله کشاورزی است و در همه مسائل ازجمله تنظیم معلومات دانشگاهی، تحقق بودجه و افراد کارآمد به این بخش باید توجه شود.

وی تصریح کرد: اداره کشور به مسائل کشاورزی بستگی دارد و شریان زندگی مردم مرتبط با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی است؛ جهاد کشاورزی در دولت مردمی سیزدهم باید به جایگاه واقعی خودش برگردد.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: در تامین نهادهای دامی امروز دامداران ما با کمبودهایی مواجه هستند که وزارت جهاد کشاورزی باید برای آن تدبیر کند؛ در بحث تسهیلات دامی در کشور و شهرستان سرخس وضعیت خوب است اما با حد مطلوب فاصله داریم.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: همچنین در بحث آب کشاورزی شهرستان سرخس، موضوع حق‌آبه کشاورزان از آب از سد دوستی باید با جدیت پیگیری شود.

امام جمعه سرخس در ادامه با بیان اینکه صهیونیست‌ها راهبردشان درباره ایران تغییر کرده است، گفت: رژیم صهیونیستی از ایران تعبیر به هشت پا کرده بود و از همان ابتدا می‌گفتند باید بازوهای ایران یعنی کشورهای محور مقاومت را قطع کنیم تا کشور ایران نابود شود، این سیاستشان شکست خورد و امروز به دنبال این هستند که سر هشت پا را بزنند؛ راس این قضیه هم تهران است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که نتوانسته به تعبیر خودشان دست و پای هشت پا را بشکند یا قطع کند، امروز چطور می‌تواند سر این هشت پا را قطع کند و با راس مقاومت یعنی ایران و شیران مقاومت در ایران که نمونه آن سردار سلیمانی‌ها هستند، روبرو شود.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: این درگیری مستقیم رژیم صهیونیستی با ایران برای ما جای خوشحالی دارد؛ یک جنگ دیگر باقی مانده و آن جنگ ریشه این غده سرطانی را از بین می‌برد؛ هرچه رژیم صهیونیستی به راس مقاومت که ایران است نزدیک‌تر شود، به مرحله ظهور نزدیک‌تر می‌شویم و نابودی این رژیم جعلی تسریع می‌شود.

خطبب نماز جمعه سرخس در ادامه با تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه ساخت سرخس که تنوع تولیدات شهرستان را با نگاه به کمیت و کیفیت به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: گلایه تولیدکنندگان این نمایشگاه این است که مردم خود شهرستان تولیدات بومی را باور ندارند و این برای شهرستان خسارت است.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه نمایشگاه ساخت سرخس فرصت خوبی برای حمایت از تولیدات بومی است، عنوان کرد: وقتی از تولیدات شهرستان سرخس استفاده کنیم، وضعیت اشتغال هم رونق پیدا می‌کند؛ تاکید ما این است که شرکت‌های گاز و نفت و منطقه ویژه اقتصادی و سایر دستگاه‌ها تولیداتشان را از تولیدات بومی شهرستان تامین کنند؛ از طرفی ضوابط دست و پا گیر در گرفتن مجوزها برای تولیدکنندگان باید برداشته شود.

وی در پایان از مردم ولایتمدار روستای الله نظر که اقدامات فرهنگی نماز جمعه این هفته سرخس را بر عهده داشتند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/