دشمنان با تحریف شخصیت امام (ره) به دنبال تحریف اسلام هستند
دشمنان با تحریف شخصیت امام (ره) به دنبال تحریف اسلام هستند
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه بقای انقلاب درگرو نشر اندیشه‌های امام (ره) است، گفت: امروز مردم جهان انقلاب اسلامی را بدون نام امام خمینی (ره) نمی‌شناسند به همین دلیل دشمنان با تحریف شخصیت امام (ره) به دنبال تحریف اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: روزه ماه مبارک رمضان روی شیطان را سیاه می‌کند و قدرت شیطان را در هم می‌شکند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: مساجد باید در ماه مبارک رمضان در کنار تلاوت قرآن، تدبر و تفسیر قرآن را در برنامه خود داشته باشند.

 

ارژنگ در ادامه با تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، به ویژگی‌های شخصیتی امام راحل اشاره و تصریح کرد: معرفی شخصیت امام (ره) که یکی از مفاخر جهان اسلام و تشیع هستند بر عهده همگان است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بابیان اینکه بقای انقلاب درگرو نشر اندیشه‌های امام (ره) است، خاطرنشان کرد: امروز مردم جهان انقلاب اسلامی را بدون نام امام خمینی (ره) نمی‌شناسند به همین دلیل دشمنان با تحریف شخصیت امام (ره) به دنبال تحریف اسلام هستند.

 

وی خدامحوری را از ویژگی‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: به تعبیر استاد شهید مرتضی مطهری، وجود حضرت امام (ره) لبریز از ایمان به خدا بود.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: برای کسانی که عواطف مانع درک حقیقت برای آن‌ها می‌شود، تبیین تفکرات امام (ره) ضرورت دارد.

 

ارژنگ استقامت و ثبات را از دیگر ویژگی‌های امام روح‌الله برشمرد و تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) مصداق آیه « یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلا یَخَافُونَ لَوْمَهَ لائِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ» است.

 

وی بیان داشت: حضرت امام (ره) شخصیتی تسلیم‌ناپذیر داشتند، نه در دوران اقتدار بلکه در دورانی که اقتداری نداشتیم، امام فرمودند، خون و جان ناقابل خودم را برای دفاع از اسلام آماده کرده‌ام و این از ویژگی‌های امام بود که همه‌چیز خود را فدای اسلام و وظیفه الهی کرد.

 

امام‌جمعه سرخس شجاعت و سرسختی در برابر دشمنان را از ویژگی‌های دیگر امام (ره) عنوان کرد و افزود: حضرت امام (ره) در اولین موضع‌گیری سیاسی خود به آمریکا، اسرائیل و شاه هشدار دادند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: احساس به تکلیف و عمل به وظیفه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های امام (ره) بود و اگر احساس می‌کردند که باید در روستایی کوچک به کار تبلیغ بپردازند، این کار را انجام می‌دادند.

 

ارژنگ اظهار داشت: فصل الخطاب حضرت امام (ره) قانون بود و حتی زمانی که در کشور فرانسه تبعید بودند، طبق قانون این کشور عمل می‌کردند.

 

وی در ادامه با تأسی از آیه ۱۰۶ سوره بقره به آغاز رهبری مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: مردم نگران بودند و دشمنان خوشحال که بعد از رحلت امام (ره) انقلاب از درون می‌پاشد، اما مردمی که در راه خدا قیام کنند، قرآن اشاره می‌کند که نعمتی را نمی‌گیریم مگر اینکه مثل او را به آن مردم بدهیم.

 

امام‌جمعه سرخس اذعان کرد: امروز تمام ویژگی‌های امام راحل در وجود مقام معظم رهبری متبلور است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس به آغاز به کار مجلس دهم اشاره کرد و گفت: سفارش امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در نامه ۵ نهج‌البلاغه به اشعث بن قیس حاکم آذربایجان این است که نباید کارگزاری را با نگاه طعمه ببینیم، بلکه مسئولیت امانت بوده و کارگزار خزانه‌داری است که باید حافظ اموال خداوند باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت اقدامات مسئولان باشد، تصریح کرد: باوجوداینکه شهرستان سرخس یک منطقه زرخیز است، اما آمار بالای بیکاری سرخس که رتبه اول را در استان خراسان رضوی دارد، با ظرفیت‌ها و ثروت شهرستان همخوانی ندارد.

انتهای پیام/