گام دوم انقلاب نیازمند مطهری‌ها است/ توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان سرخس در طرح «علی یاوران»
گام دوم انقلاب نیازمند مطهری‌ها است/ توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان سرخس در طرح «علی یاوران»
حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب به مطهری‌ها نیاز داریم، گفت: مطهری‌های گام دوم انقلاب باید همان نسبتی را با انقلاب داشته باشند که شهید مطهری داشت، یعنی انقلابی باشند و نسبت به توطئه انقلاب زدایی از حوزه و جامعه حساس باشند و حرف انقلاب را تا اقصی نقاط کشور، منطقه و جهان امتداد دهند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری امروز ۱۲ اردیبهشت ۹۹ در هشتمین خطبه مجازی نماز جمعه سرخس که به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به‌صورت مجازی منتشر شد، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار مرتضی مطهری اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، یکی از عناصری که بنیه اصلی فکر اسلامی من را پایه‌گذاری کرده است، سخنرانی‌های آقای مطهری هست.

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب به مطهری‌ها نیاز داریم، افزود: مطهری‌های گام دوم انقلاب باید همان نسبتی را با انقلاب داشته باشند که شهید مطهری داشت یعنی انقلابی باشند و نسبت به توطئه انقلاب زدایی از حوزه و جامعه حساس باشند و حرف انقلاب را تا اقصی نقاط کشور، منطقه و جهان امتداد دهند.

وی بیان کرد: مطهری‌های گام دوم انقلاب برای سؤالات جدید باید پاسخ‌های متناسب و منطقی ارائه دهند و تفکر ناب اسلامی را از خطر التقاط و انحراف به مسیر تفکرات وارداتی شرقی و غربی مصون بدارند؛ از دشمن نهراسند و در مقابل دشمن ایستادگی کامل داشته باشند که دستور قرآن این است که دشمنت را بشناس، به او دل نبند، به او اعتماد نکن، اسیر دروغ سازی‌هایش نشو، از قدرت و کثرت و امکاناتش نترس، محکم در برابر او بایست.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: این مسائل وقتی محقق می‌شود که انسان در مسیر خداپرستی و خداترسی باشد، یعنی رعایت ضوابط شرعی را بکند و در مسیر شریعت حرکت کند، شهید مطهری این‌گونه بودند؛ به روان پاک همه شهدا، شهید مطهری و شهید سلیمانی عزیز که درواقع معلم بشریت بودند و با شهادتشان درس بصیرت به بشریت دادند درود می‌فرستیم.

امام‌جمعه سرخس در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان اردوی یک‌ماهه پرستش خدا است، افزود: ماه مبارک رمضان یک کمپ توان‌بخشی و بازتوانی است که انسانیت برخی انسان‌ها را برمی‌گرداند و انسانیت برخی دیگر را رشد می‌دهد؛ ماهی که خودش برترین ماه است و برترین‌ها را دارد، برترین روزها، برترین شب‌ها، برترین ساعات و شبی دارد که از هزار ماه بالاتر است.

وی با اشاره به نزول برترین کتاب آسمانی در این ماه عنوان کرد:  برترین‌ها با چه چیزی حساب می‌شود، با اثری که ایجاد می‌کند؛ جایی می‌توانیم بگوییم که این بهتر است که اثرش طوری باشد که ما را سریع‌تر و باکیفیت بیشتر و قوام بهتر به نتیجه برساند؛ نتیجه زندگی و معنای زندگی که مربوط می‌شود به حس حضور خداوند و ارتباط با بی‌نهایت در ماه رمضان بهترین زمان است و خاصیت روزه ماه مبارک رمضان  رسیدن به تقوا  است.

حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه بهترین و بالاترین تقوا از دل ماه مبارک رمضان به دست می‌آید، گفت: پرهیز از حرام‌های الهی، تلاوت قرآن و افطاری دادن از مهم‌ترین اعمال در این ماه است.

امام‌جمعه سرخس در ادامه اظهار داشت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات، این رزمایش در شهرستان شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز این رزمایش تاکنون ۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا در شهرستان سرخس توزیع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: همچنین با رایزنی‌های که برای حل مشکلات اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا در این شهرستان انجام شده، برخی مالکان مغازه‌ها ازجمله شهرداری سرخس برای مدت یک ماه و یا چند ماه اجاره‌بهای خود را بخشیدند که جای تقدیر دارد.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه طرح بزرگ «علی یاوران» در شهرستان سرخس با مشارکت کمیته امداد، هیئت‌های مذهبی، هیئت‌امنای مساجد، خیران و مردم در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در این طرح بزرگ که برنج و روغن آن را کمیته امداد تأمین کرده است، ان شاء الله۲۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و برای افطاری بین خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا در شهرستان توزیع می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: مردم شریف شهرستان اگر می‌خواهند به ثواب افطاری دادن برسند، می‌توانند در طرح بزرگ «علی یاوران» شرکت کنند؛ اگر قیمت هر پرس غذا را حدود ۱۵ هزار تومان در نظر بگیرم هرکسی می‌خواهد در این طرح شرکت کند، می‌تواند مبلغ را به حساب ویژه کمیته امداد واریز کند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس