فتنه گران به ابتدایی‌ترین اصول مردم‌سالاری یعنی «قانون» پایبند نبودند/ حماسه ۹ دی نسخه دشمنان دوست‌نما را پیچید
فتنه گران به ابتدایی‌ترین اصول مردم‌سالاری یعنی «قانون» پایبند نبودند/ حماسه ۹ دی نسخه دشمنان دوست‌نما را پیچید
امام‌جمعه موقت سرخس با تأکید بر اینکه فتنه گران در سال 88 ابتدایی‌ترین اصول مردم‌سالاری یعنی «قانون» را زیر پا گذاشتند، گفت: سعه‌صدر نظام در هشت ماه فتنه و آشوب، به مدعیان دموکراسی این را یادآوری کرد که خط خود را از دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی جدا کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به فتنه ۸۸ و اقدامات فتنه گران اظهار کرد: فتنه گران در سال ۸۸، ابتدایی‌ترین اصول مردم‌سالاری یعنی «قانون» را زیر پا گذاشتند و حتی از اهانت به اعتقادات دینی ملت ایران نیز نگذشتند.

امام‌جمعه موقت سرخس با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ خطری بود که با نصرت الهی از بیخ گوش ملت ایران گذر کرد، افزود: به برکت محرم امام حسین علیه‌السلام، ملت ایران در روز نهم دی‌ماه نسخه فتنه گران و دشمنان دوست‌نما را پیچیدند.

وی تصریح کرد: سعه‌صدر نظام در هشت ماه فتنه و آشوب، به مدعیان دموکراسی این را یادآوری کرد که خط خود را از دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی جدا کنند.

حجت‌الاسلام اکبری نیا با بیان اینکه فتنه ۸۸، نمونه‌ای از چشم طمع و خودخواهی یک جریان سیاسی برای قدرت‌طلبی بود، تأکید کرد: عده‌ای در فتنه ۸۸ برای رسیدن به قدرت منافع کشور را به چوب حراج گذاشتند.

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید کرد: ملت ایران به تأسی از عاشورای حسینی و با هوشیاری و بصیرت از فتنه ۸۸ و فتنه گران عبور کردند.

امام‌جمعه موقت سرخس دل‌بستگی به دنیا و گرفتار شدن در شهوت‌های دنیوی را از موانع کسب بصیرت دانست و اظهار داشت: جامعه‌ای که گرفتار شهوت‌های دنیوی شد و قدرت تفکر و تحلیل مسائل روز را نداشت، گرفتار فتنه‌ها می‌شود.

وی در پایان شناخت ولی‌فقیه زمان، دوراندیشی در امور، رعایت تقوای الهی و خداترسی و پیروی از عالمان وارسته را از راه‌های کسب بصیرت و بصیرت افزایی عنوان کرد و گفت: اگر ولی‌فقیه زمانمان را شناختیم که راه درست را برای ما ترسیم می‌کند، دیگر گرفتار فتنه‌ها نخواهیم شد.

انتهای پیام/