اربعین حسینی نماد کشتی نجات است
اربعین حسینی نماد کشتی نجات است
امام جمعه موقت سرخس با اشاره به در پیش بودن اربعین امام حسین(ع)، اربعین حسینی را نماد کشتی نجات توصیف کرد که هر مسلمانی می‌تواند وارد آن شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ شهرستان سرخس با توصیه به رعایت تقوا الهی به روز ۲۵ محرم‌الحرام روز شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: ایام اسارت آل الله برای امام سجاد(ع) بسیار سخت گذشت.

امام جمعه موقت سرخس بیان کرد: زندگی امام سجاد(ع) بعد از کربلا پر از درس است و امام سجاد(ع) مانع ویران شدن بنای دین شد و به همراه حضرت زینب(س) کار امام حسین(ع) را کامل کردند.

وی با بیان اینکه اگر امام سجاد علیه‌السلام به اسارت نمی‌رفتند دیگر از دین چیزی نمی‌ماند، گفت: وقتی در زندگی امام سجاد(ع) نگاه کنیم طبق تحلیل آن امام، بخش مهمی از مشکلات دنیای اسلام ناشی از انحطاط و فساد اخلاقی مردم بود و امام سجاد(ع) تلاش کرد تا اخلاق اسلامی را تعلیم دهد و انحطاط را از بین ببرد.

سیستانی عنوان کرد: اگر مردم از آرمان‌ها دور نشده بودند، هرگز فاجعه کربلا به وجود نمی‌آمد و امام سجاد(ع) در دعاها، معرفت و درس اخلاق را به مردم می‌دهد و در تمام دعاهای صحیفه سجادیه درس‌هایی زیادی وجود دارد.

امام جمعه موقت سرخس با اشاره به در پیش بودن اربعین امام حسین(ع)، اربعین حسینی را نماد کشتی نجات توصیف کرد که هر مسلمانی می‌تواند وارد آن شود.

وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین، راهپیمایی عظیم شیعه و مسلمانان است و اگر قرار باشد سراسر عالم آقا امام عصر(عج) را بشناسند با نام امام حسین(ع) می‌شناسند.

سیستانی بیان کرد: در اربعین حسینی با امام عصر بیعت می‌کنیم که هر گاه از ما خواستند جان‌مان را فدا کنیم و همیشه گوش به فرمان امام زمان(عج) و نایب‌شان هستیم.

امام جمعه موقت سرخس بیان کرد: مردم عزیز سرخس ۵ سال در کربلا موکب داشته‌اند و امسال ششمین سال است که برای اربعین آماده می‌شویم و از مردم ولایتمدار سرخس درخواست داریم برای پذیرایی و میزبانی بهتر از زائران اربعین نذورات خود را از طریق موکب ادا کنند.

وی در پایان با اشاره به پرداخت تسهیلات به زائران اربعین توسط دولت، گفت: از دولت انتظار می‌رود تسهیلات پرداختی بدون سود باشد و وامی که در آن شبهه ربا در آن وجود دارد پرداخت نشود و وام بدون سود و بدون شبهه داده شود.

پایان پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی