برنامه کوتاه‌مدت مقابله با ریزگردها در سرخس سرعت بگیرد
برنامه کوتاه‌مدت مقابله با ریزگردها در سرخس سرعت بگیرد
امام جمعه موقت سرخس گفت: معضل ریزگردها به مسئله‌ای طولانی در شهرستان سرخس تبدیل شده و ضروری است، طرح مطالعاتی هرچه سریع‌تر تهیه و برنامه کوتاه‌مدت مقابله با ریزگردها سرعت بگیرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی، امام جمعه موقت سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به معضل ریزگردها در شهرستان سرخس اظهار کرد: معضل ریزگردها به مسئله‌ای طولانی در شهرستان سرخس تبدیل شده است؛ اقدامات مسئولان درباره مقابله با ریزگردها قابل تقدیر است، اما طرح مطالعاتی باید هرچه سریع‌تر تهیه شود.

امام جمعه موقت سرخس تصریح کرد: روستای گنبدلی و همچنین روستاهای اطراف آن با هجوم ریزگردها در حال تدفین شدن هستند؛ شهرستان سرخس تنها شهرستانی است که با هجوم ریزگردها جاده آن مسدود می‌شود.

وی بیان کرد: از مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی خراسان رضوی درخواست داریم یک روز با خانواده به شهرستان سرخس بیایند و در روستای گنبدلی ساکن شوند.

حجت‌الاسلام سیستانی اضافه کرد: از تلاش همه مسئولان به ویژه فرماندار شهرستان درباره مقابله با ریزگردها تقدیر داریم؛ لازم است برنامه کوتاه‌مدت مقابله با ریزگردها سرعت بگیرد.

خطیب نمار جمعه سرخس عنوان کرد: در سال‌های گذشته خدا نگذرد از کسانی که نظارت درستی انجام ندادند که تاغ‌ها از بین رفت و مردم گرفتار ریزگردها شدند.

امام جمعه موقت سرخس در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم تصریح کرد: کربلا یک پیام و یک پیامد داشت؛ پیام کربلا دفاع از دین، مردم و ارزش‌ها بود؛ روز عاشورا پیامدش آمدن حر و جزو شهدا شدنش بود.

وی عنوان کرد: پیامدهای زیادی قیام عاشورا داشت و آن هم عاقبت‌بخیری جمع زیادی مانند حر بود؛ انسان‌ها را قیام عاشورا متحول کرد؛ اشک برای امام حسین(ع) باید اشک تحول باشد.

حجت‌الاسلام سیستانی ادامه بیان کرد: هر سال امام حسین(ع) جهانی‌تر می‌شود و به ظهور هم نزدیک‌تر می‌شویم؛ اربعین اتفاقی جهانی است که به برکت امام حسین(ع) رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت سرخس گفت: بزر‌گ‌ترین درس عاشورا این است که مراقب استحاله فرهنگی جامعه باشیم؛ هدف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

خطیب نمار جمعه سرخس با اشاره به هفته عفاف و حجاب تصریح کرد: حجاب یک ضرورت دینی و بال‌های فرشته‌های روی زمین است؛ امنیت و آرامش خانواده‌ها مهم است‌ و انسان در پناه محافظ احساس آرامش می‌کند؛ حجاب باعث حفظ بنیان خانواده می‌شود و درباره فلسفه حجاب باید اقناع‌سازی صورت گیرد.

وی در پایان با  اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان تضمین‌کننده اسلامیت و جمهوریت نظام است؛ در همه کشورها هم شورای نگهبان با عنوان‌های مختلف وجود دارد؛ شورای نگهبان نمی‌گذارد کشور از خط قانون اساسی و دین خارج شود و ستون فقرات نظام اسلامی است‌.

انتهای پیام/