عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای پویایی وزارت امور خارجه ایران را نشان می‌دهد
عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای پویایی وزارت امور خارجه ایران را نشان می‌دهد
امام جمعه موقت سرخس گفت: عضویت ایران در سازمان شانگهای پویایی وزارت امور خارجه ایران را نشان می‌دهد؛ سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر خطوط قرمز، تعامل لازم را باید با همه کشورها برای تامین منافع مردم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی، امام جمعه موقت سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به عضویت ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای اظهار کرد: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای پویایی وزارت امور خارجه ایران را نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت سرخس تصریح کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری جنگ امروز جنگ ترکیبی است و آمریکا و ایادی او در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارند؛ آرایشی از سمت ایران باید شکل بگیرد تا جنگ ترکیبی دشمن خنثی شود و یکی از این آرایش‌ها ارتباط با شرق است.

وی بیان کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر خطوط قرمز، تعامل لازم را با همه کشورها برای تامین منافع مردم داشته باشد.

حجت‌الاسلام سیستانی در ادامه با اشاره به تعطیلی کارخانه یخ شهرستان گفت: این گلایه از سوی مردم شهرستان سرخس مطرح است که کارخانه یخ چرا تعطیل شده است و چرا بخش خصوصی کارخانه یخ را تعطیل کرده است؛ از شهردار و شورای شهر سرخس مطالبه داریم که کارخانه یخ هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

خطبب نماز جمعه سرخس با تبریک عید غدیر عنوان کرد: غدیر متعلق به همه مسلمانان است، چون مسلمانان هرچه نبی مکرم اسلام فرموده، برایشان سنت است؛ جریان غدیر یک سنت و غیرقابل انکار است.

وی خاطرنشان کرد: غدیر روز بزرگ حادثه تاریخ است که بر پیامبر آیه نازل شد که امروز دین تو کامل شد؛ در روز غدیر پیامبر اسلام رسالتشان را انجام دادند؛ ۱۱۰ صحابه رسول خدا از راویان حدیث غدیر هستند و ۳۶۰ کتاب درباره غدیر توسط شیعه و سنی نوشته شده است.

انتهای پیام/