برخورد قاطع با «مفسدان اقتصادی» از لوازم ترمیم اقتصاد است/ مردم نباید نامحرم به مسائل کشور باشند
برخورد قاطع با «مفسدان اقتصادی» از لوازم ترمیم اقتصاد است/ مردم نباید نامحرم به مسائل کشور باشند
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه نباید مردم نامحرم به مسائل کشور باشند، گفت: برخورد با مخلان و مفسدان اقتصادی از لوازم ترمیم اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به ۲۶ تیر سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی اظهار کرد: نوک پیکان حملات دشمن در تمام دوران پس از انقلاب اسلامی به‌سوی شورای نگهبان بوده و این خود حکایت از این شورای مهم و تأثیرگذار دارد.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به نامه‌های امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه افزود: اگر قرار باشد مشکلات کشور حل شود، اولاً باید مردم باور کنند که مسئولانشان به دنبال حل مشکلات هستند و اینکه همه مشکلات کشور از سوی دشمن برنامه‌ریزی می‌شود و از طرفی مسئولان هم بدون تعارف مسائل کشور را با مردم در میان بگذارند.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید نامحرم به مسائل کشور باشند، تصریح کرد: در نامه ۵۰ نهج‌البلاغه امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند، شمایی که سمت مردم می‌روید، بدانید به جزء مسائل سری جنگ و اطلاعاتی، هیچ‌چیز نباید بین مسئولان و مردم محرمانه بماند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: امروز کسانی که با ارز دولتی کالا وارد کشور کردند و همان کالا را در بازار با ارز آزاد معامله می‌کنند، باید به مردم معرفی شوند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: امروز کسانی که حرف مسئولان و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا نمی‌کنند، باید کنار گذاشته شوند و افراد مطیع جایگزین آن‌ها شوند.

 

امام‌جمعه سرخس به نامه ۱۸ نهج‌البلاغه که به توجه به استان‌های کم برخوردار اشاره شده است، اظهار داشت: امام علی علیه‌السلام در این نامه به مسئولان تأکید می‌کنند که بروید و بشناسید کجاها مردم بیشترین مشکلات را دارند و آن‌ها را حفظ کنید.

 

وی در ادامه بر نظارت قوی بر بازار تأکید کرد و بیان داشت: امام علی علیه‌السلام در نامه ۴۰ نهج‌البلاغه به مالک دستور مستقیم می‌دهند که بر قیمت‌ها در بازار نظارت داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ به نامه ۲۰ نهج‌البلاغه اشاره و تصریح کرد: عده‌ای امروز معلوم نیست غافل‌اند که تا یک مقام دولتی از مراکز استان به شهرستان‌ها می‌رود، سریع دور او را می‌گیرند که سهم ما کجاست؛ مگر اموال مومنین جای سهم خواهی است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه برخورد با مخلان و مفسدان اقتصادی از لوازم ترمیم اقتصاد کشور است، اظهار داشت: امروز اگر قرار است اتفاقی بیفتد نباید هیچ شخصی به مسئولی پشت‌گرمی داشته باشد و قاطعانه جلوی مفسدان اقتصادی گرفته شود.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان با بیان اینکه نظام اسلامی با خون شهدا شکل گرفته است، گفت: ملاک در مدیریت‌ها باید شایسته‌سالاری، توانمندی و تعهد باشد، نه اینکه عده‌ای سر مال مردم بنشینند و سهم خواهی کنند.

انتهای پیام/