کار فرهنگی بدون توجه به تولید و اشتغال ابتر می‌ماند/ کار فرهنگی ما در مقابل کار فرهنگی دشمن بسیار کم است
کار فرهنگی بدون توجه به تولید و اشتغال ابتر می‌ماند/ کار فرهنگی ما در مقابل کار فرهنگی دشمن بسیار کم است
امام‌جمعه شهرستان سرخس با بیان اینکه کار فرهنگی بدون توجه به تولید و اشتغال ابتر است، گفت: کار فرهنگی ما در مقابل کار فرهنگی دشمن بسیار کم است.

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه به‌زودی اداره فرهنگی آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس افتتاح می‌شود، اظهار کرد: آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس در بحث اقتصادی اداره املاک و اراضی و کشت و صنعت دارد و با افتتاح اداره فرهنگی و تمرکز در فعالیت‌های فرهنگی این حوزه نیز از مظلومیت خارج می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: با عنایت تولیت آستان قدس رضوی و رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس این اتفاق افتاد و یکی از درخواست‌های ما در سفر تولیت به شهرستان سرخس ایجاد اداره فرهنگی در این شهرستان بود.

 

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد اداره فرهنگی آستان قدس رضوی در سرخس شاهد رونق در بخش‌های مختلف شهرستان خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه کار فرهنگی ما در مقابل کار فرهنگی دشمن بسیار کم است، تصریح کرد: کمترین اعتبار در بودجه ۹۷ به بخش فرهنگ اختصاص یافته است که این امر موجب کند شدن فعالیت‌های فرهنگی در دستگاه‌هایی مثل حوزه‌های علمیه، مؤسسات قرآنی و پژوهشی می‌شود که در حال خدمت به فرهنگ هستند.

 

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: در عربستان سعودی به بخش فرهنگ اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و برای کار فرهنگی سرفصل اعتبارات دارند، اما ما هنوز سرفصل اعتباری برای حوزه فرهنگ نداریم.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اهمیت فرهنگ باید برای ما پذیرفته شود، افزود: در شهرستان سرخس با تشکیل قرارگاه فرهنگی در دفتر امامت جمعه شهرستان یک هم‌افزایی میان حوزه علمیه، سپاه، مجموعه پایگاه‌های بسیج و کانون‌های مساجد شکل گرفت و با تشکیل این قرارگاه نتایج خوبی در حوزه فرهنگ گرفتیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: در مقوله فرهنگ اگر توجه ویژه‌ای به حوزه اعتباری آن شود، آثار خودش را می‌گذارد.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: هر چه فعالیت‌های فرهنگی انجام بدهیم، اما بخش تولید و اشتغال فعال نباشد، کار ما ابتر می‌ماند.

 

وی با بیان اینکه باید یک ریل‌گذاری توسط دستگاه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ صورت بگیرد، عنوان کرد: توجه به بخش فرهنگ و از طرفی فعال بودن بخش اقتصادی، یک جامعه را می‌تواند به آرمان‌های خودش نزدیک کند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: هر جا مردم کار را قبول کردند با ارادتی که به فرهنگ دین دارند، ما جلوتر رفتیم، اما این بدان معنا نباید باشد که دستگاه‌هایی که اسما متولی فرهنگ هستند، کوتاهی کنند.

 

امام‌جمعه سرخس با بیان اینکه مردم ما مردم دین‌مداری هستند و نسبت به فرهنگ همیشه دغدغه دارند، گفت: بخش فرهنگ بدون حضور مردم به پیش نمی‌رود و دستگاه‌های فرهنگی دولتی تنها نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای فرهنگی باشند.

انتهای پیام/