نهضت حسینی خدمت برای حفظ سلامت مردم باید راه بیفتد
نهضت حسینی خدمت برای حفظ سلامت مردم باید راه بیفتد
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: نهضت حسینی خدمت و مواسات و همدلی برای حفظ سلامت و جان مردم باید راه بیفتد و بسیج و گروه‌های جهادی مثل روزهای اول برای مقابله با کرونا پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به فرمان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره انجام قاطع وظایف و تصمیم‌ها برای مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: نیروهای مسلح و بسیج به ندای رهبری لبیک گفتند و مردم نیز باید در کنار نیروهای مسلح برای مقابله با این ویروس پای کار بیایند.

امام جمعه سرخس افزود: نهضت حسینی خدمت برای سلامتی مردم و عزاداران حسینی باید راه بیفتد؛ مواسات و همدلی نیز باید شکل بگیرد و کمک‌ها برای حفظ سلامت و جان مردم هزینه شود.

وی بیان کرد: بسیج و گروه‌های جهادی مثل روزهای اول کرونا باید پای کار بیایند تا این بلا از سر مردم برداشته شود.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه در هر سه چهار دقیقه یک ایرانی بر اثر بیماری کرونا از دنیا می‌رود، عنوان کرد: هیچ هیئت، عزادار، سخنران و مداحی حق ندارد، مطلبی را بگوید که مردم نسبت به ضوابط بهداشتی سست بشوند و در کنار برگزاری مجالس عزاداری باید نسبت به رعایت مسائل بهداشتی حساس باشیم.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام تا لحظات آخر عمرشان به مسائل بهداشتی که جزو دین اسلام است، توجه داشتند.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه نباید کاری کنیم که مجلس امام حسین علیه‌السلام مورد طعنه دشمنان قرار گیرد، گفت: هم در مجالس امام حسین علیه‌السلام باید شرکت کنیم و هم نسبت به رعایت موازین بهداشتی توجه داشته باشیم و با توسل به آن حضرت از ایشان بخواهیم تا شر این ویروس را از سر مردم ما بردارد.

وی در ادامه با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام شهید امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: اگر منکری اتفاق بیفتد در هر جا که باشد، باید غصه دار شویم و جلوی آن بایستیم.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود، اشرار بر جامعه مسلط می‌شوند؛ منکراتی که در فضای مجازی و حقیقی اتفاق می‌افتد، باید مردم نسبت به آن اعتراض کنند و موجی برای مقابله با آن راه بیفتد.

خطب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: امام حسین علیه‌السلام قیام کرد تا بگوید این مسئله که عیسی به دین خود و موسی به دین خود، غلط است؛ همه باید نسبت به ضد ارزش‌هایی که ارزش شده و ارزش‌هایی که در جامعه ضد ارزش شده هوشیار باشیم.

انتهای پیام/