خرمشهر اقتصادی با مشارکت مردم در حال آزاد شدن است
خرمشهر اقتصادی با مشارکت مردم در حال آزاد شدن است
حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه خرمشهر اقتصادی هم با مشارکت مردم در حال آزاد شدن است، گفت: عده‌ای امروز به دروغ به جامعه القا می‌کنند که ما در مسائل اقتصادی اگر مشکل داریم، علت آن عدم ارتباط و مذاکره با آمریکا است و این مسئله را زخم‌خوردگان سیاسی مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: امام عظیم الشان فرمودند، مردم ایران ثابت کردند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول ایران را ندارند؛ فتح خرمشهر به تعبیر رهبر معظم انقلاب برای آینده ما یک نمونه عبرت آموز است‌.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر ضربه عظیمی بر پیکره عراق و بلکه بر پیکره  استکبار جهانی بود، افزود: عامل اصلی در فتح بزرگ خرمشهر اعتماد به خدا بود و به تعبیر امام راحل این فتح مافوق طبیعت بود و در واقع نصرت الهی آمد و این فتح بزرگ شکل گرفت‌.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه امروز در جنگ بزرگ ادراکی و شناختی قرار داریم، گفت: عده‌ای امروز به دروغ به جامعه القا می‌کنند که ما در مسائل اقتصادی اگر مشکل داریم، علت آن عدم ارتباط و مذاکره با آمریکا است و این مسئله را زخم‌خوردگان سیاسی به جامعه القا می‌کنند.

وی تصریح کرد: ارتباط با آمریکا یعنی هر غلطی دشمن می‌خواهد در منطقه بکند؛ اگر ورود ایران در منطقه نبود، حرم اهل بیت علیهم‌السلام را ایادی استکبار با خاک یکسان می‌کردند‌.

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: امروز اگر کسی هویت آمریکا را نشناسد باید به عقل خودش شک کند؛ به لطف خدای متعال خرمشهر اقتصادی هم با مشارکت مردم در حال آزاد شدن است.

امام جمعه سرخس بیان کرد: کاری که رئیس جمهور محترم درباره عادلانه‌سازی یارانه‌ها کردند، نتیجه‌اش را امروز می‌بینیم که ریشه قاچاق با این اقدام زده شد.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: سالیانه بیش از ۳۰۰ هزار تن ماکارونی با آرد یارانه‌ای مردم ابران به کشورهای همسایه صادر می‌شد، این یارانه از جیب مردم می‌رفت و سودهای بالایی برخی به جیب می‌زدند؛ دولت پول گرانی ۴ قلم کالا را به حساب مردم واریز کرده است و منتقدان عادلانه‌سازی یارانه‌ها به‌دنبال سیاسی کاری هستند و قطعا از این قضیه متضرر شدند.

وی تصریح کرد: همیشه به مسئولان توصیه می‌کنیم که نباید فشار گرانی به مردم وارد شود و تامین کالاهای اساسی را به وفور داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه سرخس گفت: قبل از عادلانه‌سازی یارانه‌ها، یارانه ۱۵ میلیون نفر به جیب یک نفر می‌رفت؛ آرد به قیمت ۶۰۰ هزار تومان در مرزها به فروش می‌رفت؛ به این دلایل جراحی اقتصادی توسط دولت سیزدهم صورت گرفت.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: هر جایی وحدت و هماهنگی باشد، پیشرفت اتفاق می‌افتد؛ اقتصاد مقاومتی را می‌توانیم با وحدت در کشور پیاده‌سازی کنیم که در این راستا با قدرت باید جلوی احتکار و گران‌فروشی را مسئولان مربوطه بگیرند.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه بیان کرد: در شهرستان سرخس در مسائل فرهنگی وحدت مثال‌زدنی را به خصوص در نماد امامت جمعه شاهد هستیم که در این راستا شهرستان ما یکی از برترهای کشوری و برتر خراسان رضوی شد که جا دارد از همه عزیزان قرارگاه نهاد امامت جمعه که همکاری کردند، تشکر کنیم؛ یک بخش مهم این قرارگاه، ستاد نماز جمعه است که از مسئول و عوامل این ستاد نیز تقدیر داریم.

امام جمعه سرخس در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: ۳۱ اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت سردار شهید محمدمهدی خادم الشریعه، نخستین سردار خراسان بزرگ که از افتخارات دوران دفاع مقدس و به ویژه شهرستان سرخس است را گرامی می‌داریم و به روح بلند این شهید درود می‌فرستیم.

انتهای پیام/