محدودیت‌های شدید باید در ورودی و خروجی سرخس اجرا شود
محدودیت‌های شدید باید در ورودی و خروجی سرخس اجرا شود
امام‌جمعه سرخس در اولین «خطبه مجازی» نماز جمعه سرخس گفت: بارها به مسئولان تاکید کردم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا باید محدودیت‌های شدیدی در ورودی و خروجی شهر سرخس اجرا شود.

به گزارش اختصاصی خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری امروز ۲۳ اسفند ۹۸ در اولین خطبه نماز جمعه سرخس که به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به‌صورت مجازی منتشر شد، اظهار کرد: از مجاهدان خط اول سلامت اعم از پزشکان، پیراپزشکان و پرستان گرامی و مسئولانی که برای پیشگیری و درمان بیماری خطرناک کرونا تاکنون قدم‌های مؤثری را برداشتند، تقدیر می‌کنم.

امام‌جمعه سرخس افزود: به‌یقین از مصادیق تقوای الهی در چنین زمانی این است که نباید به شیوع بیماری کرونا دامن بزنیم و قطعاً دامن زدن به شیوع این بیماری از مصادیق بی‌تقوایی و سیئه است.

وی تصریح کرد: با رعایت تقوای الهی و دعا کردن، امربه‌معروف کردن در رابطه با مسائل بهداشتی، سفر نکردن و میهمان نپذیرفتن، بازار گردی نداشتن و عدم تجمع در مراکز خرید و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌توانیم این بلا را دفع کنیم.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: گوش مردم باید به متخصصان بهداشتی باشد و صدقه دادن از مصادیق تقوای الهی در چنین زمانی است؛ از همه کسانی هم که توانایی دارند، درخواست می‌کنیم برای دفع این بلا ذبح گوسفند و قربانی داشته باشند.

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: همه باید دقت داشته باشیم که خواست دشمنان ما بزرگ‌نمایی کاذب بیماری کرونا، ترساندن مردم و ترور افکار عمومی است.

وی عنوان کرد: در کنار اینکه نباید مردم ما بی‌جهت درگیر اضطراب و استرس شوند به مسئولان امر توصیه می‌کنیم، تلاش کنند تا مشکلات مردم در این زمان کاهش پیدا کند و در رابطه با تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و توزیع عادلانه آن هرچه می‌توانند تلاش کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: امروز با استاندار خراسان رضوی و چند روز گذشته با نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی برای تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک موردنیاز مردم شهرستان سرخس تماس داشتم و تأکید شد که در این رابطه کمبودهایی در شهرستان داریم و آن‌ها نیز قول مساعد دادند.

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: برای محدودیت شدید ورودی و خروجی شهر سرخس باید مسئولان قدم‌های عملی بردارند و بارها به مسئولان تأکید کردم که در ورودی و خروجی شهر باید محدودیت‌های شدیدی اجرا شود؛ افراد مشکوک قرنطینه شوند و مسافرانی که از شهرهای دیگر و آلوده به سرخس آمدند، از ورود آن‌ها به این شهر جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: متأسفانه شاهد حضور مسافرانی از شهرهای آلوده کشور به این شهرستان هستیم که باید محدودیت‌ها شدید شود و در این رابطه در شورای تأمین شهرستان نیز مصوب شده تا این محدودیت شدید در ورودی شهر مزداوند و ورودی شهر سرخس اجرا شود.

حجت‌الاسلام بختیاری اظهار داشت: از شهرداری شهر سرخس تشکر می‌کنم که برای ضدعفونی کردن معابر و محلات این شهر اقدامات مؤثری داشته است و بایستی این امر با همکاری بسیج و سپاه و دستگاه‌های اجرایی مربوطه همچنان در شهرها و روستاهای شهرستان ادامه داشته باشد.

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: هرچه بتوانیم به بهداشت محیط و ضدعفونی کردن همه محلات شهرستان کمک کنیم از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش مبتلایان بیماری کرونا در شهرستان سرخس از همه همشهریان عزیز درخواست دارم که این ویروس خطرناک را جدی بگیرند و کمک کنیم تا با همکاری همه مردم و مسئولان بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس