امام جمعه مشهد مقدس گفت: امروز لابلای برخی جریانهای سیاسی چشم به دروازه غرب دوخته همان منطق منافقان در جنگ احزاب دیده می‌شود و می‌گویند همه چیز تمام شد و انقلابی یعنی چه.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امروز سالروز جنگ احزاب است، در جریان جنگ احزاب چند نکته وجود دارد که به مثابه آموزه‌های سیاسی برای زندگی امروز است، جنگ احزاب از یک اتحاد و همبستگی قطعی جریان کفر در سرزمین عربستان تشکیل شد.

وی افزود: عرب و یهود از ابتدا معاند یکدیگر بودند و در دو سه هزار سال عمر این تبار برای نخستین بار یهود و عرب دست به دست هم دادند و جنگ احزاب را شکل دادند اطراف مدینه به دستور پیامبر(ص) خندق ایجاد شد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: دبیرکل سازمان ملل وقتی بحث می‌کند بحث برجام موشک‌سازی و آزمایش موشکی ایران به حساب نقطه برخلاف برجام معرفی می‌کند در حالی که در مواد برجام نکته‌ای نیست که ایران را از نظر آزمایش موشکی محدود کند و آقایی که مدعی صلح جهانی است این را یک نکته منفی معرفی می‌کند و از آن طرف از روزی که برجام اجرا شده ۵۲ لایحه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا علیه ایران تصویب شده و این نکته توسط بان کی‌مون مطرح نمی‌شود.

وی گفت: یک جریان جهانی پشت استکبار قرار می‌گیرد و ما امروز دقیقاً در همان شرایط جنگ احزاب هستیم، نکته دوم اینکه آن روزی که پیامبر(ص) برابر این توطئه گسترده قرار گرفتند، پیامبر(ص) به سراغ حل مشکل سیاسی نرفتند و به دنبال اینکه برویم حرف و مذاکره کنیم نرفتند، پیامبر(ص) اطراف مدینه را خندق ایجاد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: برخورد پیامبر(ص) با تکیه بر قدرت داخلی بود و البته مسلمانان از نظر اقتصادی هم در وضعیت وخیمی بودند و حتی خوراک روزمره هم نداشتند اما به طرف دشمن نرفتند و درصدد لابی با دشمن برنیامدند و به قدرت داخلی تکیه کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امروز این روش پیامبر اکرم(ص) یک اسوه حسنه است و این خصوصیت امروز یک آموزه سیاسی است، مقام معظم رهبری رهنمودهایشان یک رهنمود شخصی و سیاسی براساس سلیقه نیست این رهنمودها متکی بر آموزه وحی، قرآن، حدیث و سیره معصومین(ع) است.

وی افزود: اینکه امروز مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی حرف می‌زنند و می‌فرمایند به داخل تکیه کنیم این اجرای آموزه سنت رسول‌الله(ص) در جنگ احزاب است. وقتی دشمن با قدرت به طرف مدینه حرکت کرد ۲۵ روز اطراف را محاصره کردند و برخی جریان‌های خداناباور و برخی جریانهای نفاق هم جا زدند و هم مسلمانان را ترساندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه تعاملات ظاهری سیاسی را نباید ملاک قرار داد تاکید کرد: منافقان گفتند هر چه خدا و پیغمبر وعده دادند صحیح نبوده است، امروز لابلای برخی جریانهای سیاسی چشم به دروازه غرب دوخته همان منطق منافقان در جنگ احزاب دیده می‌شود و می‌گویند همه چیز تمام شد و انقلابی یعنی چه.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز وضع دنیا چیز دیگری است و مشابه این تحلیل‌هایی که برخی می‌گویند نیست همین چند روز اخیر حرف‌های برژینسکی در فضای مجازی پخش شد که عنوان کرده بود معتقدم اوباما، اولاند، مرکل و کامرون باید در صف باشند و از مسئولان ایران وقت بگیرند تا مسئولان ایران برای اینها توضیح دهند چطور کشوری امن را در دریای ناامنی ایجاد کرده‌اند و اداره می‌کنند.

وی تصری کرد: این امنیت و این دریای امن با کدام قدرت ما درست شده است؟ با کدام نیرو؟ جز اثر هدایت سر انگشت حجت امام زمان(عج) است، این صف جنگ احزاب که تشکیل شد عربده‌های عمربن عبدود بالا رفت و هیچکس حاضر نبود با وی بجنگد و هر چه امیرالمومنین(ع) می‌خواست به سمت وی برود پیامبر(ص) مانع می‌شد و می‌خواستند ببینند آیا کس دیگری به میدان می‌رود. وابستگی به ولایت باید روزافزون باشد زیرا تنها رمز پیروزی و حرکت همین است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اصل نخست ما در سیاست خارجی حمایت از مظلوم است به ویژه مظلومی که برای اسیر کربلا اشک می‌ریزد حالا خودش را اسیر کنند و فرزندش را هندی‌های کافر حلق آویز کنند و ما واکنشی نداشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: شیعیان مظلوم کشمیر را هندی‌های کافر به خاک و خون می‌کشند و این درست نیست عزیزان ما در برابر این مظلومیت‌ها به خاطر حفظ برقراری روابط برخورد قاطع نداشته باشند.

انتهای پیام/