مطالبه یک دهه رهبر انقلاب درباره شبکه ملی اطلاعات محقق نشد
مطالبه یک دهه رهبر انقلاب درباره شبکه ملی اطلاعات محقق نشد
حجت‌الاسلام سیستانی گفت: مطالبه یک دهه مقام معظم رهبری درباره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات که یک فضای امن را در اختیار ما قرار می‌دهد، هنوز محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس، هدف از قیام امام حسین علیه‌السلام را دفاع از حق دانست و اظهار کرد: اگر زاویه دیدمان را با امام حسین علیه‌السلام یکی کنیم، عاقبت‌به‌خیر می‌شویم.

امام‌جمعه موقت سرخس با بیان اینکه محرم و صفر جزو هویت دینی ما مسلمانان است، افزود: در سایه جهاد شهیدان هرساله مراسم‌های دینی و انقلابی را برگزار می‌کنیم، اما امسال با بیماری کرونا و محدودیت‌های آن فهمیدیم که چه نعمت‌هایی را از دست دادیم و قدردان آن نبودیم.

وی تصریح کرد: مراسم‌های مذهبی امسال گرچه شاهد تجمع‌های میلیونی نبود، اما نمونه‌هایی بی‌نظیری مثل مسئولیت‌پذیری، هوشمندی بصیرانه در برگزاری مراسم‌های مذهبی، نظم و کار جهادی را خلق کرد.

حجت‌الاسلام سیستانی بیان کرد: امسال عزای امام حسین علیه‌السلام آزمونی از میزان ولایت‌پذیری از ولی امر بود؛ ان شاء الله توقع بر این است همچون دهه اول محرم تا پایان صفر مراسم‌ها با شور و شعور برگزار شود.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس در روز شنبه ۱۵ شهریورماه گفت: در شهرستان سرخس مدارس سه روز به‌صورت حضوری و سه روز هم به‌صورت غیرحضوری (مجازی) فعالیت می‌کنند؛ پارسال فرزندان ما با دو مسئله مدرسه و خانه ارتباط داشتند، اما امسال به‌غیراز مدرسه و خانه، فضای مجازی هم دانش آموزان ما را درگیر خودش می‌کند.

امام‌جمعه موقت سرخس عنوان کرد: امسال هم برای خانواده‌ها و دانش آموزان و هم برای معلمان کار دشوار شده است، بنابراین درخواست داریم تا خانواده‌ها ضمن همکاری با مدارس درباره رعایت نکات بهداشتی، مراقب باشند تا به فرزندانشان در فضای مجازی که اختیارش دست ما نیست، آسیبی وارد نشود.

وی با بیان اینکه مطالبه یک دهه مقام معظم رهبری درباره شبکه ملی اطلاعات محقق نشده است، گفت: بحث شبکه ملی اطلاعات که یک فضای امن را در اختیار ما قرار می‌دهد، مطالبه یک دهه مقام معظم رهبری است، اما متأسفانه آن طوری که لازم بود، دولت‌ها برای راه‌اندازی آن ورود نکردند و این امر به خانواده‌ها و به‌خصوص فرزندان ما آسیب می‌رساند.

حجت‌الاسلام سیستانی تصریح کرد: فضای مجازی نباید برای فرزندان ما رهاشده باشد، چون بعد از مدتی آن‌ها را درگیر شبهات خواهد کرد و اثر آن موجب ضعف در دین خواهد شد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس