سرخس، «رتبه اول بیکاری» استان خراسان رضوی
سرخس، «رتبه اول بیکاری» استان خراسان رضوی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: سرخس رتبه اول بیکاری استان خراسان رضوی را دارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، رضا جمشیدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی در شهرستان سرخس گفت: نرخ بیکاری شهرستان سرخس در دو سال گذشته به ۱۶ درصد کاهش یافته اما باز هم با وجود کاهش این نرخ، این شهرستان رتبه اول نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی را دارد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی اظهار داشت: نرخ بیکاری شهرستان سرخس در نقاط شهری ۱۷ درصد است که ۵ درصد بیشتر از میانگین استان است و نرخ بیکاری در نقاط روستایی شهرستان سرخس ۱۵/۲ درصد است که ۸ درصد بیشتر از میانگین استان است.

 

وی عنوان کرد: در سال ۹۶، اعتبارات شهرستان سرخس ۸۹ میلیارد تومان بوده که ۵۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی عنوان کرد: شهرستان سرخس هفتمین منطقه اقتصادی استان خراسان رضوی است و آستان قدس رضوی به عنوان هفدهمین معین اقتصاد مقاومتی استان در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی برای منطقه سرخس است.

 

جمشیدی گفت: بر اساس تفاهم نامه امضای شده بین قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با استاندار خراسان رضوی، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه اهل سنت و شیعه سرخس، فرماندار سرخس و رئیس دادگستری سرخس طرح ها و پروژه های مختلف اقتصادی در حوزه های دارای مزیت این شهرستان شامل صنعت، گردشگری، کشاورزی و خدماتی طراحی و اجرا می شود و این طرح ها زمینه اشتغال و توسعه سرخس را ایجاد می کند.

انتهای پیام/ع

  • منبع خبر : نسیم سرخس