آزادی ۹۳۶ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان‌های خراسان رضوی/ ۸ زندانی جرائم غیر عمد در سرخس نیازمند کمک خیرین هستند
آزادی ۹۳۶ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان‌های خراسان رضوی/ ۸ زندانی جرائم غیر عمد در سرخس نیازمند کمک خیرین هستند
نماینده ستاد دیه استان خراسان رضوی گفت: در سال 95 و با کمک‌های خیرین، اقدامات دستگاه قضایی و همت روسای زندان‌ها، 936 نفر از مددجویان جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مراسم «جشن گلریزان» برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومان مالی، شب گذشته با حضور امام‌جمعه و جمعی از خیرین و مسئولان شهرستان سرخس در محل شهرک گاز شهید مهاجر این شهرستان برگزار شد.

 

رئیس اداره زندان سرخس در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای تأسیس ستاد دیه کشور تاکنون، ۱۰۰ هزار زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند.

 

محمد بسکابادی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۱۴۳ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با کمک ۷۵۰ میلیارد تومانی خیرین و بخشش و رضایت شکات از زندان‌های کشور آزادشده و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی به آمار زندانیان جرائم مالی و غیر عمد شهرستان سرخس اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۳ مبلغی بالغ‌بر هفت میلیون تومان و در سال ۹۴ مبلغ ۱۵ میلیون تومان توسط خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان در جشن گلریزان جمع‌آوری شده است.

 

رئیس اداره زندان سرخس خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ نیز در جشن گلریزان مبلغ ۳۰ میلیون تومان به همت خیرین جمع‌آوری شد که با همکاری و کمک‌های ستاد دیه استان، هفت نفر از زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان سرخس آزاد شدند.

بسکابادی عنوان کرد: در حال حاضر زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان سرخس ۸ نفر هستند که سه نفر به دلیل نفقه و محکومیت مالی به مبلغ ۴۸ میلیون تومان، سه نفر به خاطر مهریه به تعداد ۴۲۷ سکه و دو نفر به دلیل قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم شده‌اند.

 

نماینده ستاد دیه استان در ادامه این مراسم اظهار کرد: در سال ۹۵ و با کمک‌های خیرین، اقدامات دستگاه قضایی و همت روسای زندان‌ها، ۹۳۶ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

 

حجت‌الاسلام سید رضا حسینی افزود: ۲۸۲ نفر از این مددجویان بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی و با پیگیری مددکاران آزادشده‌اند و مابقی ۵۳۶ نفر کل رقم بدهی آن‌ها بالغ‌بر ۴۳ میلیارد تومان بود که در این رابطه مبلغ ۱۴ میلیارد تومان توسط شکات گذشت حاصل شد.

وی اضافه کرد: همچنین چهار میلیارد تومان کمک بلاعوض توسط ستاد دیه استان و ۱۰ میلیارد تومان نیز وام قرض‌الحسنه، شامل حال این مددجویان شد تا زمینه آزادی این ۹۳۶ نفر فراهم شود.

 

نماینده ستاد دیه استان خاطرنشان کرد: هر مبلغی را خیرین با دست پرتوانشان در جشن گلریزان سرخس پرداخت کنند، حداقل ۱۰ برابر را از طریق ستاد دیه استان برای آزادی فرزندان این شهرستان هزینه خواهیم کرد.

 

امام‌جمعه شهرستان سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه اقتدای به ائمه معصومین علیه‌السلام باید در عمل بروز و ظهور کند، عنوان کرد: گرفتار شدن مددجویان جرائم غیر عمد به این دلیل است که جامعه و مجموعه‌ای از دستگاه‌های فرهنگی وظیفه خود را به‌درستی انجام نداده‌اند.

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ تصریح کرد: مهریه‌های بالا امروز موجب بروز مشکلات فراوانی در جامعه شده است و برخی اسیر رسم و رسومات دست و پاگیر شده‌اند.

 

وی بیان کرد: بسیاری از کسانی که گرفتار زندان شده‌اند از خانواده‌های بی‌کس هستند و غیر از اتکای به خدا امیدی ندارند، بنابراین انفاق باید سریع انجام شود تا طعم آن چشیده شود.

 

در این مراسم که به همت اداره زندان شهرستان سرخس برگزار شد، مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومان مالی جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/