کشف لاشه دو سر خرگوش در سرخس
کشف لاشه دو سر خرگوش در سرخس
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس از کشف دو سر لاشه خرگوش در منطقه حفاظت‌شده تخت سلطان این شهرستان خبر داد.

موسی غلام‌زاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: مأموران پاسگاه انتظامی بخش مرزداران در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی در بازرسی از یک دستگاه خودرو نیسان که در حال خروج از منطقه حفاظت‌شده تخت سلطان بود، موفق به کشف لاشه دو سر خرگوش و یک قبضه سلاح کمرشکن شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس بیان داشت: متخلفان ضمن معرفی به مراجع قضایی علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به مبلغ ۹ میلیون ریال بابت شکار هر سر خرگوش به مبلغ چهار میلیون ۵۰۰ هزار ریال، به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون شکار و صید به جرم شکار غیرمجاز دو سر خرگوش به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال حبس یا جزای نقدی از ۳۰ میلیون تا ۵۰ میلیون ریال محکوم شدند.

وی تصریح کرد: همچنین متخلفان به مجازات مقرر در قانون قاچاق سلاح و مهمات بابت حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز محکوم هستند.

غلام‌زاده ضمن تقدیر از فرمانده انتظامی شهرستان و پاسگاه انتظامی بخش مرزداران برای برخورد قاطعانه با متخلفان محیط زیست و همراهی با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان از تمامی شهروندان خواست هرگونه تخلف زیست‌محیطی مشاهده شده را به شماره ۰۹۱۵۹۸۲۲۳۹۷در طول شبانه‌روز گزارش کنند.

شهرستان مرزی سرخس شش منطقه حفاظت‌شده دارد که شامل گریزمی، کوه بزنگان، جنگل خواجه، تخته سلطان، رود تجن و کشف رود می‌شود؛ همچنین حفاظت از اثر ملی- طبیعی دریاچه بزنگان بر عهده محیط زیست است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس