کارگران معدن آق دربند سرخس ۹ ماه حقوق معوقه دارند
کارگران معدن آق دربند سرخس ۹ ماه حقوق معوقه دارند
جهانی با تأکید بر اینکه دادستانی پیگیر مطالبات کارگران معدن آق دربند است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، یک ماه از حقوق معوق کارگران پرداخت شد و مدیریت معدن نیز تعهد پرداخت ۲ ماه دیگر از حقوق معوق را داد.

حیدر جهانی، دادستان عمومی و انقلاب سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تأکید بر اینکه دادستانی پیگیر مطالبات کارگران معدن آق دربند است، اظهار کرد: کارگران این معدن ۵ ماه از سال ۹۶ و ۴ ماه نیز از سال ۹۹ حقوق معوقه طلب دارند.

دادستان سرخس خاطرنشان کرد: تاکنون بخش زیادی از حقوق معوق کارگران این معدن توسط تیم مدیریت جدید به‌ویژه آستان قدس رضوی که از سهام‌داران این معدن است، پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که اخیراً از سوی دادستانی و دستگاه‌های مسئول صورت گرفت، یک ماه حقوق معوق کارگران پرداخت شد و مدیریت معدن نیز تعهد داده تا به‌زودی ۲ ماه دیگر از مطالبات حقوقی کارگران را پرداخت کند.

معدن زغال‌سنگ آق دربند با مساحت ۴۰ کیلومترمربع دارای ذخیره اکتشافی ۱۲ میلیون تن زغال‌سنگ کک شو، حرارتی و تولید سالانه ۲۰ هزار تن زغال‌سنگ است و در حال حاضر ۱۰۲ نفر در این معدن مشغول به کار هستند.

آق دربند که تنها واحد معدنی تولید کنند کک در خراسان رضوی به شمار می‌آید، علاوه بر اکتشاف و استخراج، دارای واحدهای زغال شویی و کک پزی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که سالانه حدود هشت هزار تن کک تولید می‌کند.

۳۰ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی و ۷۰ درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد.

معدن آق دربند در کنار روستایی به همین نام در شهرستان سرخس و در ۱۴۱ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است؛ تاریخ اولین بهره‌برداری از این معدن به سال ۱۳۲۴ برمی‌گردد.

به گزارش نسیم سرخس، بعد از حادثه روز چهارشنبه ۵ شهریورماه ۹۹ در این معدن که دو کارگر بر اثر انفجار فوت کردند، دوباره مسئله پیگیری مطالبات و معوقات حقوقی کارگران این معدن از سوی مسئولان در حال مطرح‌شدن است.

پایگاه خبری نسیم سرخس نیز بر اساس رسالت رسانه‌ای خود پیش‌ازاین در گزارش‌های متعددی مطالبات کارگران این معدن را از سوی مسئولان پیگیری کرده است و همچنان زبان گویای کارگران این معدن خواهد بود.

انتهای پیام/