پیشنهاد خواهرخواندگی آلاشان چین و سرخس ایران
پیشنهاد خواهرخواندگی آلاشان چین و سرخس ایران
در نشست «توسعه منطقه آلاشان در مسیر جاده ابریشم» پیشنهاد خواهرخواندگی آلاشان چین و سرخس ایران ارایه شد.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و اطلاعات اسلامی، شهرداری آلاشان واقع در مغولستان داخلی چین، نشستی را با عنوان «توسعه منطقه آلاشان در مسیر جاده ابریشم» برگزار کرد. در این نشست تعدادی از افراد فعال در امور اقتصادی و تبلیغاتی از شهرهای مختلف چین دعوت شده بودند تا درباره چگونگی جذب سرمایه و جذب گردشگر و معرفی منطقه، اظهار نظر کنند.

جو جین تانگ، دبیر انجمن دوستی چین و ایران، از همکاران شهرداری آلاشان برای برگزاری این نشست بود و از محمدرسول الماسیه، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین نیز دعوت کرده بود در آن حضور یابد. در این نشست ابتدا فیلمی درباره پیشرفت‌ها و توسعه آلاشان در زمینه‌های مختلف کشاورزی و صنعتی و استحصال معادن و … پخش شد.

سپس معاون شهردار آلاشان درباره علل برگزاری این نشست توضیحاتی ارایه داد. در ادامه نمایندگان شرکت‌های مدعو درباره اینکه چه همکاری می‌توانند با شهرداری آلاشان داشته باشند، توضیحاتی را بیان کردند. ازجمله یکی از این سخنرانان جو جین تانگ، فعال اقتصادی بود که اظهار کرد: در چند ماه آینده هیأتی اقتصادی با محوریت شرکت آنها به  کشورهای مصر و ایران سفر خواهد کرد و تلاش شرکت این است که دو کارشناس هم از آلاشان در این هیأت حضور داشته باشند.

جو جین تانگ در ادامه سخنان خود چند فعالیت را به شهرداری آلاشان پیشنهاد کرد؛ برگزاری سمیناری با عنوان آلاشان در مسیر جاده ابریشم که باعث خواهد شد مدعوین با این منطقه آشنا و زمینه‌های همکاری فراهم شود.

وی به فعالیتی که حدود ده سال پیش درباره شهر اینچوان در استان نینگ شیا انجام شد و سمیناری با موفقیت برگزار شد و پس از آن موقعیتی فراهم شد که کشورهای مسلمان با آن استان رفت‌وآمد کنند و پارک چین و کشورهای عربی بر آن اساس احداث شد، اشاره کرد.

جو جین تانگ افزود: گفت‌وگوهایی برای انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین سرخس در ایران و آلاشان انجام داده و از این طریق هم می‌توان روابطی را بین دو کشور ایجاد کرد.

محمدرسول الماسیه، رایزن فرهنگی کشورمان در چین به عنوان آخرین سخنران این نشست با بیان اینکه در این سفر یک روزه به خوبی احساس کردم که متوازن‌سازی توسعه در مناطق مختلف چین به خوبی در حال انجام است، گفت: در چند ماه اخیر به دلیل شرکت در برنامه‌ها به چند شهر کوچک در غرب چین از جمله دون هوانگ در استان گنسو، کرلا در استان سین کیانگ و امروز آلاشان در مغولستان داخلی سفر کرده و در این بازدیدها سرمایه‌گذاری و ایجاد توسعه در مناطق غربی کاملاً مشهود بوده است.

وی از چشم‌اندازهای خوبی که در فیلم پخش‌شده و در سخنان معاون شهردار برای آینده آلاشان ترسیم شده ابراز خرسندی کرد و افزود: پروژه جاده ابریشم فرصت خوبی را برای مناطق غربی چین برای رشد و توسعه فراهم کرده است.

الماسیه ادامه داد: ایران نیز حمایت خود را از پروژه جاده ابریشم اعلام کرده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه از  تلاش جو جین تانگ برای برقراری خواهرخواندگی بین آلاشان و سرخس در ایران تمجید و ابراز امیدواری کرد که این طرح و ایده به نتیجه مطلوب برسد.

شهری در صحرا

آلاشان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در نزدیکی مرز استان مغولستان داخلی با استان نینگ شیا قرار دارد. قطار تندروی اینچوان به آلاشان، تا چند ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود و مسئولان امیدوارند رفت‌وآمد به این شهر افزایش یابد. آلاشان همچنین نام صحرایی است که این شهر (و چند شهرک دیگر) در آن واقع شده‌اند و امکانات زیادی برای گردشگری طبیعت (صحراگردی، کوه‌نوردی، اتومبیل‌رانی در صحرا …) در آن فراهم شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/