مرحله نخست مطالعات طرح هادی جدید شهر مزداوند تصویب شد
مرحله نخست مطالعات طرح هادی جدید شهر مزداوند تصویب شد
سید کابلی از تصویب مرحله نخست مطالعات طرح هادی جدید شهر مزداوند خبر داد.

سید بهنام سیدکابلی، رئیس شورای اسلامی شهر مزداوند در گفتوگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: پیرو مساعدت استانداری خراسان رضوی، موضوع تهیه طرح هادی جدید شهر مزداوند در دستور کار یکی از مشاوران توانمند استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در مدت حدود ۵ ماه مطالعات مرحله نخست طرح هادی جدید تهیه و در جلسه کمیته فنی استان به تصویب نهایی رسید.

سید کابلی بیان کرد: طبق تعهدات مشاور، ان شاء الله تا یک ماه آینده مطالعات مرحله دوم و نهایی نیز انجام و از پاییز ۹۹ بر مبنای این طرح اقدامات شهرسازی مدیریت شهری مزداوند انجام می‌شود.

محمد گل محمدی شهردار مزداوند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: با اجرای این طرح از نیمه دوم سال جاری، بسیاری از مشکلات اجرایی و کالبدی شهر مرتفع و منافع عمومی را برای مردم این شهر به دنبال دارد.

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح را همسانی چشم انداز کالبدی شهر در حوزه گردشگری با چشم‌انداز برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری برشمرد و اذعان کرد: ساماندهی ساخت و سازهای شهری، تامین سرانه های موردنیاز، جبران کسری سرانه‌های خدماتی و افزایش تعامل با آستان قدس رضوی از مزایای این طرح است.

شهر مزداوند در فاصله ۸۵ کیلومتری از شهر سرخس واقع شده و با جاذبه‌های متعدد گردشگری به‌ویژه پارک گردشگری-تفریحی غار مزداوند، شرایط مطلوبی را برای توسعه صنعت گردشگری و توسعه پایدار منطقه‌ای فراهم کرده است.

انتهای پیام/