موافقت اصولی پروژه گردشگری «غار مزداوند» صادر شد
موافقت اصولی پروژه گردشگری «غار مزداوند» صادر شد
گل محمدی گفت: با پیگیری‌های مکرر، موافقت اصولی پروژه گردشگری غار مزداوند توسط اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی صادر شد.

محمد گل محمدی، شهردار مزداوند در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با پیگیری‌های مکرر و با حمایت‌های استاندار، نماینده مردم سرخس در مجلس، فرماندار و مشاور استاندار، موافقت اصولی پروژه گردشگری غار مزداوند توسط اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی صادر شد.

وی تصریح کرد: این پروژه در سال ۹۹ در قالب یک قرارداد بلند مدت به موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی واگذار شده و امید است امسال منافع آن آشکار شود.

شهردار مزداوند عنوان کرد: پروژه گردشگری غار مزداوند به‌منظور توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این غار به‌عنوان یک جاذبه زیبای طبیعی بین شهرداری مزداوند و موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی به امضا رسیده است

گل محمدی یادآور شد: این پروژه برای منطقه و شهرستان سرخس باعث جهش در تولید و ایجاد اشتغال و جذب تعداد زیادی از گردشگران و زائران و مجاوران علی بن موسی‌الرضا (ع) می‌شود.

وی ادامه داد: انواع الگوهای گردشگری را در شهر مزداوند داریم و غار این شهر نیز قابلیت منحصربه‌فردی برای جذب گردشگر و توریست دارد.

شهردار مزداوند گفت: فاز نخست این پروژه در ۵ هزار مترمربع از اراضی شهرداری است و در فاز بعدی امکان‌سنجی برای توسعه آن با توجه به توپوگرافی و جاذبه‌های سرمایه‌گذاری منطقه وجود دارد و سرمایه‌گذاری اولیه ۳۰ میلیارد ریال برای یک سال است.

گل محمدی ساماندهی غار با رعایت ضوابط میراث فرهنگی و زیست‌محیطی، محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز متناسب با الگوی گیاهان بومی، ساخت آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، چای‌خانه، دفتر مدیریت و اقامتگاه‌های بوم‌گردی را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این پروژه عنوان کرد.

شهر مزداوند در فاصله ۸۵ کیلومتری از شهر سرخس واقع شده و با جاذبه‌های متعدد گردشگری به‌ویژه پارک گردشگری-تفریحی غار مزداوند، شرایط مطلوبی را برای توسعه صنعت گردشگری و توسعه پایدار منطقه‌ای فراهم کرده است.

انتهای پیام/