فرماندار سرخس: بهسازی جاده سرخس نیازمند ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار/ موانع ارتقای منطقه ویژه سرخس به آزاد برداشته شده است
فرماندار سرخس: بهسازی جاده سرخس نیازمند ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار/ موانع ارتقای منطقه ویژه سرخس به آزاد برداشته شده است
فرماندار سرخس بابیان اینکه محور سرخس- مشهد یکی از جاده‌های ترانزیتی کشور است، گفت: از زمان آغاز عملیات بهسازی این جاده 26 سال گذشته اما متأسفانه اجرای این پروژه و محور اساسی پیشرفت زیادی نداشته است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسین سنجرانی در بازدید از تعمیرات اساسی واحدهای تصفیه گاز پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: با توجه به‌موازات توسعه صنایع نفت و گاز، تأسیسات پالایشگاه خانگیران، گمرکات، ترانزیت و حمل‌ونقل متأسفانه شهرستان سرخس از عدم وجود جاده مناسب، بزرگراه و یا آزادراه رنج می‌برد.

 

فرماندار سرخس افزود: هرچند در تمامی زمینه‌ها پیشرفت مناسبی داشته‌ایم اما به لحاظ جاده ترانزیتی و زیرساخت‌ها هنوز مشکل ‌داریم که نتیجه این بخش عدم تخصیص اعتبارات به این منطقه است.

 

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزیر نفت قرار شد تا ۳۰ درصد از اعتبارات بهسازی جاده سرخس از محل اعتبارات وزارت نفت تأمین شود تا هرچه سریع‌تر عملیات عمرانی محور مرزداران به سرخس تا گنبدلی تسریع و شرایط بهتری از گذشته فراهم شود.

 

سنجرانی تأکید کرد: گره‌بسته ۲۶ ساله محور سرخس- مشهد نیازمند ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار است و به همین میزان هم پیمانکاران از وزارت راه و شهرسازی طلب مالی دارند که امیدواریم با توجه به مشکلات موجود در تأمین اعتبارات، کمک وزارت نفت این گره را باز کند تا این جاده به بهره‌برداری برسد.

 

فرماندار سرخس با اشاره به جایگاه حساس پالایشگاه خانگیران در تأمین انرژی شش استان کشور در شمال و شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس نقش بی‌بدیلی در ایجاد رفاه، معیشت و اشتغال در شهرستان دارد.

 

وی همچنین در خصوص روند پیگیری تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری گفت: موانع ارتقای منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد برداشته شده و آستان قدس و سایر نهادها منتظر تصویب نهایی این طرح در هیئت دولت هستند.

انتهای پیام/