سختگیری‌ها برای قطع زنجیره کرونا در سرخس بیشتر می‌شود
سختگیری‌ها برای قطع زنجیره کرونا در سرخس بیشتر می‌شود
محمدرضا رجبی مقدم گفت: هرچند از ۱۰ روز گذشته محدودیت‌های شدیدی برای قطع زنجیره انتقال کرونا در سرخس اجرایی شده، اما از امروز و با اجرای طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» سختگیری‌ها در این شهرستان بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، عصر امروز هفتمین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان سرخس با هدف تشریح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و بررسی اقدامات کمیته‌های ۸ گانه ستاد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رفتن به سیزده‌بدر رفتن به سمت مرگ است

حجت‌الاسلام محمد بختیاری امام‌جمعه سرخس در این جلسه با تأکید بر اینکه عرصه نبرد کنونی دفاع از سلامت مردم است، اظهار کرد: در خط مقدم این نبرد پاسداران جبهه سلامت هستند که از سلامتی مردم ما پاسداری می‌کنند.

وی با تبریک ولادت باسعادت امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار افزود: بسیج و سپاه در تمامی عرصه‌های انقلاب در خط مقدم و پیشتاز هستند.

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه تا مردم پای‌کار نیایند، زنجیره انتقال کرونا قطع نمی‌شود، بیان کرد: محدودیت‌های شدید باید همچنان ادامه داشته باشد و هرجایی هم همکاری نشد، سلبی برخورد شود.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: بر روی مسئله جان انسان‌ها نباید ذره‌ای مماشات داشته باشیم؛ امیدواریم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بازدارندگی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اصل سیزده‌بدر یک عمل خرافی است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهرستان سرخس مردم باید یک «نَه» بزرگ به سیزده‌بدر بگویند؛ رفتن به سیزده‌بدر رفتن به سمت مرگ است و کسانی که حرکت‌های دسته‌جمعی در روز سیزده داشته باشند، جان آن‌ها در خطر انتقال ویروس است.

امام‌جمعه سرخس یادآور شد: تمامی مسیرهای ورودی و خروجی شهرستان باید در روز سیزده‌بدر مسدود شود تا خدای‌نکرده شاهد شیوع بیشتر این بیماری خطرناک در شهرستان نباشیم.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: غیربومی‌ها بدون هیچ‌گونه مماشاتی باید به شهرهای خود بازگردانده شوند تا بتوانیم زودتر زنجیره انتقال را قطع کنیم.

اجرای محدودیت‌های شدید در روز سیزده‌بدر

حیدر جهانی دادستان عمومی و انقلاب سرخس در این جلسه با اشاره به اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مصداق بارز حفظ حقوق عامه است، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید با مسئولیت‌ اجتماعی که دارند به کمک مردم در ایام کرونایی بیایند.

وی افزود: قرار شده در این ایام زباله گردهای سطح شهرستان جمع‌آوری و حمایت‌های غذایی از آن‌ها از سوی شهرداری و بهزیستی انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس با تأکید بر اینکه محدودیت‌های شدیدی برای روز سیزده‌بدر در شهرستان صورت می‌گیرد، گفت: خودروهایی که به قصد سیزده‌بدر بخواهند از شهر خارج شوند، توقیف، جریمه و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

سختگیری‌ها برای قطع زنجیره کرونا در سرخس بیشتر می‌شود

محمدرضا رجبی مقدم فرماندار سرخس در این جلسه اظهار کرد  هرچند از ۱۰ روز گذشته محدودیت‌های شدیدی برای قطع زنجیره انتقال کرونا در سرخس اجرایی شده، اما از امروز و با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، سختگیری‌ها بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: از مسئولان منطقه ویژه اقتصادی خواستیم نظارت‌های بهداشتی در این منطقه تشدید شود.

فرماندار سرخس بیان کرد: حدومرزی برای رعایت مسائل بهداشتی در ایام کرونایی نداریم و مناطق ویژه و آزاد هم بایستی قوانینی که در ستاد پیشگیری تصویب می‌شود را با جدیت اجرایی کنند.

رجبی مقدم تأکید کرد: تب سنجی و پاش سلامت رانندگان و تمامی کارکنان و کارگران نیز باید در ورودی منطقه ویژه اقتصادی روزانه و با تدابیر ویژه صورت گیرد.

رئیس ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس سرخس تصریح کرد: امسال سیزده‌بدر نداریم و از شب قبل سیزده فروردین حق خروج هیچ خودرویی را از شهر نمی‌دهیم.

فرماندار سرخس در پایان با تأکید بر اینکه فضای داروخانه شبانه‌روزی سرخس محدود است و امکان پاسخگویی مناسب را به شهروندان ندارد، گفت: داروخانه شبانه‌روزی باید به مکان بزرگ‌تری انتقال داده شود و این را به‌صورت مکتوب از حدود دو ماه گذشته از بهداشت و درمان شهرستان مطالبه کردیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس