زیرساخت‌ فنی آموزش مجازی در سرخس ضعیف است
زیرساخت‌ فنی آموزش مجازی در سرخس ضعیف است
فرماندار سرخس با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فنی برای آموزش مجازی در سرخس ضعیف است، گفت: مسئولان استانی در مخابرات باید با حضور در شهرستان سرخس از نزدیک مشکلات مخابراتی این شهرستان را موردبررسی قرار داده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه سرخس صبح امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان سرخس که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال بهترین و منظم‌ترین عزاداری‌ها را داشتیم و دوست و دشمن به برگزاری عزاداری‌ها با رعایت مسائل بهداشتی اذعان کردند.

امام‌جمعه سرخس با بیان اینکه مردم و دلسوزان نسبت به افزایش مسافرت‌ها از سوی عده‌ای به‌ویژه به شمال کشور گلایه دارند، افزود: مردم شمال کشور نگران مسافران هستند و اعتراض خود را نیز به مسئولان رساندند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در چند روز اخیر به‌جز افزایش مسافرت‌ها، شاهد صحنه‌هایی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سواحل شمال کشور هستیم که این مسئله نگرانی‌ها را نسبت به افزایش آمار مبتلایان به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اجلاس آموزش‌وپرورش، بیان کرد: جای خوشحالی دارد که مقام معظم رهبری از معلمان به‌عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور یاد کردند.

امام‌جمعه سرخس به مسئله عدالت آموزشی، اشاره و تصریح کرد: در این قضیه باید مدارس دولتی در کیفیت و کمیت نباید کمبودی نسبت به مدارس غیردولتی داشته باشد.

هشدار نسبت به نفوذ طاغوت‌ها در مدارس

وی نسبت به نفوذ طاغوت‌های عالم در مدارس جهان هشدار داد و افزود: یک از مسائلی که طاغوت‌ها با نفوذ در مدارس کشور ما آن را پیگیری می‌کنند، اجرای سند ۲۰۳۰ است که باید مسئولان امر نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه کار ریشه‌ای برای مدیریت  فضای مجازی در کشور انجام نشده و کنترل فضای مجازی در اختیار ما نیست، عنوان کرد: هزاران برابر بدتر از کرونا، بلایی است که با فضای مجازی رهاشده بر سر جوانان و دانش‌آموزان ما خواهد آمد.

امام‌جمعه سرخس در ادامه بر تقویت شبکه شاد برای مدیریت بهتر آموزش دانش‌آموزان به‌صورت مجازی تأکید کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید هم آموزش، هم پرورش و هم مسائل جسمی و روحی دانش‌آموزان باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به مسائل بهداشت و درمان شهرستان گفت: دستگاه اکسیژن ساز قبل از شروع فصل پاییز بایستی خریداری و در بیمارستان لقمان سرخس مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام بختیاری تأکید کرد: از مسئولان بهداشت و درمان شهرستان می‌خواهیم تا آمار و وضعیت بیماری کرونا در شهرستان را به‌صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

تأکید بر نظارت ۱۰۰ درصدی رعایت مسائل بهداشتی در مدارس

عباس دادمحمدی، مدیر آموزش‌وپرورش سرخس در این جلسه با اشاره به اینکه از اسفند پارسال درگیر دغدغه آموزش دانش‌آموزان هستیم، گفت: در آخرین جلسه‌ای که با مدیران مدارس داشتیم تمامی راهکارها موردبررسی قرار گرفت و به‌شدت بر نظارت ۱۰۰ درصدی بهداشت مدارس در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ تأکید شد.

وی با بیان اینکه مواد ضدعفونی‌کننده برای تمامی مدارس تهیه و در اختیارشان قرار گرفته است، بیان کرد: دوشنبه ۱۰ شهریورماه مانور بازگشایی مدارس را داشتیم و قرار است، هر مدرسه‌ای بر مبنای ظرفیت‌های خودش و مصوبات شورای معلمان مدرسه فعالیتش را از ۱۵ شهریور شروع کند.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس با اشاره به اینکه ما در شهرستان سرخس برای آموزش مجازی دو مشکل حاد داریم، تصریح کرد: مشکل اول خرید اینترنت است؛ در اسفند، فروردین و اردیبهشت معلمان ما اینترنت شخصی خریداری کردند و پاسخگویی آن‌ها هم ۲۴ ساعته شده بود و این مسئله مشکلاتی را برای معلمان ما به وجود آورد؛ ضمن اینکه در حال حاضر برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری ۴۰ درصد نواقص داریم و راهکاری هم برای حل آن نتوانستیم پیدا کنیم.

دادمحمدی عنوان کرد: مشکل دیگر این است که در نزدیک‌ترین مکان‌ها به شهر سرخس دیجیتال هم پاسخگو نیست؛ یعنی مسئله آموزش از طریق رسانه ملی هم دیگر مشکل ما در شهرستان است که بسترهای فنی لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد خانواده‌های ما در سرخس گوشی هوشمند ندارند، گفت: تمامی مدارس روستایی ما قرار است به اینترنت مجهز شوند و این فقط برای مدرسه است که معلم بتواند آموزش را پیگیری کند و باز هم جوابگوی دانش‌آموزان ما نیست.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس تأکید کرد: امسال آموزش در بحران را داریم و ۱۵ شهریورماه آغاز سال تحصیلی است که بایستی یک آرامش روحی را در بین خانواده‌ها داشته باشیم.

دادمحمدی افزود: با شروع سال تحصیلی جدید، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه کلاس‌ها موردتوجه مدارس ما قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: تلاش داریم تا حد امکان کلاس‌های پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار شود؛ برای سایر پایه‌ها نیز کلاس‌ها بر اساس تعداد دانش‌آموزان به‌صورت حضوری یعنی گروه‌بندی و غیرحضوری یعنی مجازی برگزار می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس گفت: تعدادی از دانش‌آموزان ما در شهرستان برای ثبت‌نام حضور پیدا نکردند؛ این دانش‌آموزان را شناسایی می‌کنیم و تمام دغدغه ما این است که مشکلشان را حل کنیم تا حتی یک دانش‌آموز از تحصیل باز نماند.

واگذاری سرویس اینترنت رایگان به ۷ مدرسه در شهر و روستاهای سرخس

جواد مختاری، رئیس اداره مخابرات سرخس نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه اتصال اینترنت مدارس به شبکه ویژه مدارس، طبق تفاهم‌نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری و وزارت آموزش‌وپرورش، تعداد ۲۵ مدرسه در شهر و ۲۶ مدرسه در روستاهای شهرستان که دارای سرویس اینترنت هستند، به مدت دو سال اینترنت آن‌ها به‌صورت رایگان فعال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سه مدرسه در روستای بزنگان، یک مدرسه در روستای چشمه شور، یک مدرسه در روستای کندکلی و دو مدرسه در شهر سرخس که هیچ سرویس اینترنتی نداشتند، اینترنت و مودم رایگان برای آن‌ها فعال شده است.

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز با اعلام اینکه هم کانون وضعیت شهرستان سرخس در بیماری کرونا «نارنجی» اظهار کرد: هم‌اکنون سه بیمار در بیمارستان لقمان سرخس بستری هستند.

وی افزود: سیاست ما درباره بیمارستان لقمان این است که استقلال آن را حفظ کنیم و به دنبال این هستیم که تجهیزات چشم‌پزشکی را هم برای بیمارستان فراهم کنیم تا شهروندان برای مسائل درمانی مجبور به مراجعه به مشهد نباشند.

سالاری تصریح کرد: ۷ پزشک با تخصص‌های مختلف به‌زودی در بیمارستان سرخس مستقر می‌شوند که یکی از آن‌ها نورولوژیست، یعنی متخصص مغز و اعصاب است.

پایگاه اورژانس جاده‌ای بزنگان از شنبه فعال می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با اشاره به تعطیلی برخی پایگاه‌های اورژانس این شهرستان به دلیل کمبود نیرو در ماه‌های گذشته بیان کرد: پایگاه اورژانس گنبدلی پس از چند روز تعطیلی بلافاصله راه‌اندازی، اما پایگاه بزنگان به دلیل کمبود نیرو مدت طولانی تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: با ورود نیروهای طرحی فوریت، از شنبه ۱۵ شهریورماه پایگاه اورژانس بزنگان نیز دوباره فعالیت خودش را آغاز می‌کند.

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس در این جلسه با تأکید بر اینکه دشمن در محرم امسال نتوانست به اهداف شوم خودش دست پیدا کند، اظهار کرد: هیئت‌ها و مذهبی‌های ما امسال با برگزاری سخت‌گیرانه عزاداری‌ها اطاعت خودشان را از ولایت به نمایش گذاشتند و نشان دادند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان مردم پیشتاز هستند.

وی بیان کرد: فروشگاه‌های ما در بازار باید مستمر مورد بازدید بهداشتی قرار بگیرند و روزنه‌های غیربهداشتی در این مکان‌ها بسته شود.

زیرساخت‌های فنی برای آموزش مجازی در سرخس ضعیف است

فرماندار سرخس با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فنی برای آموزش مجازی دانش‌آموزان در سرخس ضعیف است، گفت: مسئولان استانی در مخابرات باید با حضور در شهرستان سرخس از نزدیک مشکلات مخابراتی این شهرستان را موردبررسی قرار داده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رجبی مقدم با بیان اینکه امسال باید یک کار انقلابی در آموزش‌وپرورش اتفاق بیفتد، گفت: معلمان و مدیران باید با حساسیت و وسواس بیشتر تذکرات لازم را درباره رعایت مسائل بهداشتی به دانش‌آموزان گوشزد کنند.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا اول مهرماه مشکلات و کمبودها را در آموزش‌وپرورش شهرستان به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/