سرخس رتبه ۳ طلاق و ۱۶ ازدواج را در خراسان رضوی دارد/ نرخ بیکاری در شهرستان سرخس ۱۵/۸ درصد است
سرخس رتبه ۳ طلاق و ۱۶ ازدواج را در خراسان رضوی دارد/ نرخ بیکاری در شهرستان سرخس ۱۵/۸ درصد است
فرماندار سرخس آمار بیکاری در شهرستان سرخس را 15.8 درصد عنوان کرد و گفت: نظام اسلامی سالیانه 120 میلیارد تومان در طرح‌های ملی، تملک دارایی، نفت و گاز و ماده 180 در شهرستان سرخس هزینه می‌کند و اگر احساس کنیم که با کار روزمره پیشرفتی حاصل می‌شود، غفلت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسین سنجرانی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان سرخس با تبریک هفته بسیج گفت: ظرفیت بسیج، ظرفیت توده ملت ایران اسلامی است که امروز در تمامی عرصه‌های انقلاب به‌خصوص در زمینه سازندگی و محرومیت‌زدایی اقدامات مؤثری را رقم زده است.

 

وی با تشریح برنامه‌های کارگروه جوانان شهرستان افزود: جمعیت شهرستان سرخس بالغ‌بر ۹۰ هزار نفر است که ۲۹ هزار نفر آن را جوانان تشکیل می‌دهند و این آمار نشان می‌دهد که سرخس، شهرستان جوانی است.

 

فرماندار سرخس تصریح کرد: شهرستان سرخس دارای دو شهر، ۶ دهستان و ۷۸ روستا است که ۶۷ پارچه آبادی آن از کد شورایی برخوردار هستند.

 

سنجرانی با تأکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی، زیرساخت‌های اساسی خوبی در شهرستان سرخس فراهم شده است، خاطرنشان کرد: از جمعیت شهرستان سرخس، ۵۷ درصد در روستاها و ۳۳ درصد دیگر در شهرهای شهرستان ساکن هستند.

 

وی آمار بیکاری شهرستان سرخس را ۱۵.۸ درصد عنوان کرد و افزود: شهرستان سرخس رتبه سه طلاق، ۶ ولادت، ۱۶ ازدواج و رتبه ۲۴ وفات را در خراسان رضوی دارد.

 

فرماندار سرخس بابیان اینکه شهرستان سرخس در حوزه ورزشی رتبه ۱۵ استان را دارد، اظهار داشت: در شهرستان سرخس ۶۵ درصد فضای ورزشی داریم و امکاناتمان در این حوزه بسیار محدود است.

 

سنجرانی در ادامه به وضعیت تشکیل ثمن‌ها در شهرستان اشاره کرد و افزود: ۸ ثمن در این شهرستان در حال ثبت هستند که دو ثمن کار ثبت آن‌ها رو به اتمام است.

 

وی تأکید کرد: سالیانه ۱۲۰ میلیارد تومان نظام اسلامی در طرح‌های ملی، تملک دارایی، نفت و گاز و ماده ۱۸۰ در شهرستان سرخس هزینه می‌کند و این اقدامات دیده نمی‌شود؛ اگر احساس کنیم که با کار روزمره پیشرفتی حاصل می‌شود، غفلت کرده‌ایم.

 

فرماندار سرخس در پایان به استقرار دو دکل جدید حفاری در شهرستان اشاره کرد و افزود: با استقرار این دکل‌ها برای حدود ۱۴۰ نفر از نیروهای بومی شهرستان اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/