احداث دارالشفاء و مدارس امام رضا(ع) و مسکن جوانان از برنامه های آستان قدس رضوی در سرخس است/ با صدور مجوز منطقه آزاد اقتصادی سرخس توسط دولت، سرمایه‌گذاری های بسیاری برای ایجاد اشتغال در سرخس انجام می دهیم
احداث دارالشفاء و مدارس امام رضا(ع) و مسکن جوانان از برنامه های آستان قدس رضوی در سرخس است/ با صدور مجوز منطقه آزاد اقتصادی سرخس توسط دولت، سرمایه‌گذاری های بسیاری برای ایجاد اشتغال در سرخس انجام می دهیم
تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در جمع مردم شهرستان سرخس گفت: احداث دارالشفاء و مدارس امام رضا(ع) و مسکن جوانان از برنامه های آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در سفر به شهرستان سرخس در جمع مردم این شهرستان گفت: اقداماتی در جهت منطقه ویژه اقتصادی انجام شده که باید به همت دولت به منطقه آزاد اقتصادی ارتقا یابد که این خود به رشد اقتصادی و ایجاد بسیاری از مشاغل در این منطقه کمک خواهد کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: آستان قدس رضوی اراده جدی دارد که با صدور مجوز منطقه آزاد اقتصادی توسط دولت بسیاری از سرمایه‌گذاری ها را در جهت رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال انجام دهد.

 

آیت الله رئیسی افزود: اهالی خطه‌ سرخس، مردمی با استعداد و فرهیخته هستند بنابراین آستان قدس رضوی در راستای توسعه علمی و فرهنگی اقدام به راه اندازی مدارس امام رضا(ع) در این منطقه خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه در جهت ارتقاء امکانات پزشکی و سلامت دارلشفاء امام رضا(ع) در این منطقه افتتاح خواهد شد، گفت: در راستای ترغیب جوانان به امر مقدس ازدواج و رفع دغدغه‌های جوانان در ابتدای زندگی؛ آستان قدس رضوی تلاش دارد پروژه مسکن جوانان را در این منطقه احداث کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: صیانت از حقوق موقوفه یک واجب شرعی است و مردم این منطقه تقید دینی دارند که وقف و موازین شرعی آستان قدس رضوی رعایت شود.

 

آیت الله رئیسی عنوان کرد: در حوزه مدیریتی تولیت آستان قدس رضوی اختیاراتی دارد که ما بناداریم از این اختیارات به نفع مردم محروم و نیازمند استفاده کنیم و هرجا برای ما امکان داشته تلاش کردیم به نفع مردم محروم اقدام کنیم.

 

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار خانوار در اراضی آستان قدس رضوی در منطقه سرخس اسکان دارند، گفت: در حوزه حق تقدیمی بناست از مردم نیازمند این منطقه وجهی دریافت نکنیم و امروز اسناد مالکیت را تقدیم آن‌ها خواهیم کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی در رفع مشکلات مردم سرخس تمام همت خود را در جهت توسعه یافتگی و پیشرفت منطقه بکار می‌گیرد و لازم است دولت نیز برای رشد این منطقه بطور جدی وارد میدان شود.

 

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی اراده جدی بر پیشرفت منطقه سرخس تا جایی که ممکن است، دارد، اظهار کرد: در طی یک سال و نیم گذشته جذب سرمایه گذاری که شده برابر با کل دورانی است که منطقه اقتصادی سرخس راه اندازی شده است.

 

وی گفت: روزی داعش و القاعده به منطقه مسلمانان حمله و ایران بزرگ اسلامی را تهدید کردند. همت والای نیروهای جان برکف موجب برکات بسیار شد؛ امروز حاج قاسم سلیمانی رسما ختم داعش را به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند. اعلام نابودی داعش آن هم گروهک تروریستی که از هیچ جنایت و ظلمی فروگذار نبود و بی رحمانه به جان مردم مسلمان افتادند، خبری بسیار مبارک است.

 

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: داعش خطی بود که صهیونیسم و استکبار برای ضربه به اسلام راه اندازی کرد، داعشیان جاهلانی بودند که بازیچه استکبار قرار گرفته شده بودند، آنچه که باعث نابودی داعش شد، یک مدیریت جهادی و انقلابی بود. مدیریتی که منتظر رسیدن امکانات نایستاد و از قدرت های ظاهری جهان نترسید، بلکه معتقد بود به یاری حضرت رضا(ع) و خداوند متعال بود اگرچه شهدای گرانقدر و عزیز بسیاری تقدیم کردیم، اما پیروزی بزرگ بدست آوردیم.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز به تمام جهانیان بعد از دوران دفاع مقدس بار دیگر ثابت کردیم هرکجا شرارت خبیثان باشد، مردانی از ایران اسلامی با اراده پولادین فتنه و ظلم آنها را نقش برآب خواهد کرد. امروز اثبات شد اگر روزی آزادی خرمشهر ممکن شد و امروز عراق و سوریه آزاد شد، انشالله این جریان انقلابی روزی اعلام خواهد کرد که قدس شریف نیز آزاد شد و این امر مبارک را ما بسیار قریب و نزدیک می دانیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر به مبارزه با داعش بر نمی‌خواستیم امروز باید در تهران، اصفهان و مشهد و شهرهای ایران اسلامی با آنها مبارزه می کردیم، اما با تدبیر رهبری این فتنه نقش برآب شد. این پیروزی بار دیگر به دشمنان این ملت سرافراز این پیام را رساند که «اى مگس ! عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است عِرض خود مى برى و زحمت ما مى داری.»

 

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس گفت: اقداماتی در جهت منطقه ویژه اقتصادی انجام شده که باید به همت دولت به منطقه آزاد اقتصادی ارتقا یابد که این خود به رشد اقتصادی و ایجاد بسیاری از مشاغل در این منطقه کمک خواهد کرد و آستان قدس رضوی اراده جدی دارد که با صدور مجوز منطقه آزاد اقتصادی توسط دولت بسیاری از سرمایه‌گذاری ها را در جهت رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال انجام دهد.

 

وی گفت: اهالی خطه‌ سرخس، مردمی با استعداد و فرهیخته هستند بنابراین آستان قدس رضوی در راستای توسعه علمی و فرهنگی اقدام به راه اندازی مدارس امام رضا(ع) در این منطقه خواهد کرد، همچنین در جهت ارتقاء امکانات پزشکی و سلامت دارلشفاء امام رضا(ع) در این منطقه افتتاح خواهد شد.

 

آیت الله رئیسی در پایان بار دیگر تاکید کرد: در راستای ترغیب جوانان به امر مقدس ازدواج و رفع دغدغه‌های جوانان در ابتدای زندگی؛ آستان قدس رضوی تلاش دارد پروژه مسکن جوانان را در این منطقه احداث کند.

انتهای پیام/ع