آمار واکسیناسیون دز اولی‌ها در سرخس به ۸۵ درصد رسید
آمار واکسیناسیون دز اولی‌ها در سرخس به ۸۵ درصد رسید
نادری گفت: واکسیناسیون کرونا در شهرستان سرخس وضعیت خوبی دارد و در نوبت اول ۸۵.۸ و در نوبت دوم ۵۵.۷ درصد از جمعیت مشمول این شهرستان نسبت به دریافت واکسن اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس در جلسه ستاد کرونای این شهرستان که شب گذشته در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه تعداد شهرستان‌های کشور که در وضعیت قرمز قرار دارند، رو به افزایش است.

فرماندار سرخس افزود: تاکید استاندار خراسان رضوی تشکیل قرارگاهی برای مدیریت پیک ششم است و در این رابطه مرکز بهداشت و درمان شهرستان برای تشکیل این قرارگاه راهبردها را مشخص کند.

وی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون استان ما از میانگین کشوری پایین‌تر است، بیان کرد: برای دز دومی‌ها باید اطلاع‌رسانی لازم از طریق پیامکی و تماس تلفنی انجام شود، از طرفی اقناع‌سازی لازم هم توسط مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان درباره استفاده از ماسک و دریافت واکسن صورت گیرد.

رجبی مقدم عنوان کرد: در حوزه اصناف نظارت‌ها درخصوص واکسیناسیون انجام و با ناقضان برخورد شود؛ کارمندان دولت نیز که واکسینه نشدند، باید مدیران به آن‌ها مرخصی بدون حقوق بدهند.

علی اکبر نادری، رئیس مرکز بهداشت سرخس در ادامه اظهار کرد: واکسیناسیون در شهرستان سرخس وضعیت خوبی دارد و در نوبت اول ۸۵.۸ و در نوبت دوم ۵۵.۷ درصد از جمعیت مشمول شهرستان، نسبت به دریافت واکسن اقدام کردند.

رئیس مرکز بهداشت سرخس با بیان اینکه ۱۷ تیم فعال کار واکسیناسیون کرونا را در شهرستان سرخس بر عهده دارند، افزود: افراد ۶۰ سال به بالا که ۴ ماه از دز دومشان گذشته باشد، می‌توانند با مراجعه به مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت دز سوم اقدام کنند.

نادری ادامه داد: روستاهای زالوغال با ۹۷ درصد، قوش علیجان ۹۶ درصد، شوریجه علیا ۹۵ درصد و کچولی و اسلام قلعه با ۹۳ درصد بالاترین پوشش واکسیناسیون و روستاهای کلاته خداداد، قوش سربوزی، قوش عظیم، صدرآباد و چاله زرد پایین‌ترین پوشش واکسیناسیون شهرستان را دارند؛ پوشش واکسیناسیون نوبت اول اصناف نیز به ۸۹ درصد و افراد بالای ۱۲ سال به ۸۴ درصد رسیده است.

علیرضا دادمحمدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخس در ادامه با اشاره به اینکه آمار دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان ۷ هزار ۵۰۰ نفر است، گفت: طبق گزارش کارشناس بهداشت این مدیریت بیش از ۹۵ درصد واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام شده است.

وی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، دفتر آمار کل دانش‌آموزان را در اختیار مرکز بهداشت قرار می‌دهیم تا درخصوص واکسیناسیون آن‌ها راستی‌آزمایی انجام شود.

دادمحمدی تصریح کرد: در آذرماه آمار دانش‌آموزان شهرستان تثبیت می‌شود، اما در حال حاضر در حال حاضر ۷ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول دریافت واکسن هستند.

مدیر آموزش و پرورش سرخس عنوان کرد: فرهنگیان شهرستان نیز ۱۸۰۰ نفر هستند که ۱۱۶ نفر از آن‌ها واکسن دریافت نکردند؛ یک هفته به واکسن نزده‌ها مهلت دادیم که واکسن را دریافت کنند در غیر این صورت باید به مرخصی بدون حقوق بروند.

در ادامه حیدر جهانی، دادستان عمومی و انقلاب سرخس اظهار کرد: کانون آلودگی کرونا در شهرستان سرخس باید در صورت بروز موج ششم شناسایی و تدبیر لازم برای مدیریت آن انجام شود.

وی تصریح کرد: کارمندان دولت که واکسن نزدند به عنوان ترک فعل و تهدید علیه بهداشت عمومی باید برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شود و شبکه بهداشت و درمان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس نیز در این جلسه اظهار کرد: کسی که در جهت برآورده کردن حاجت مریض تلاش کند، آن‌قدر در نزد خدای متعال ثواب دارد که رسول مکرم اسلام می‌فرمایند، چهره او از گناهان پاک می‌شود.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه امروز بیمارستان‌ها و محل‌های درمان ما محل جهاد در راه خدا هستند، گفت: دستگاه‌های تخصصی مشخص کنند که کرونا در شهرستان سرخس چه وضعیتی دارد تا برای مدیریت آن تدبیر لازم اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری تصریح کرد: وضعیت شرایط کرونا در شهرستان سرخس باید تثبیت و در واکسیناسیون اقناع‌سازی داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: درباره در واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز باید اقدامات لازم انجام و نگرانی‌های والدین در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زیرساخت‌های مدارس در صورت بازگشایی‌ها رفع شود.

انتهای پیام/