کنکور ۹۹ در سرخس به روایت آمار/ ۱۲۷۸ داوطلب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با یکدیگر رقابت می‌کنند
کنکور ۹۹ در سرخس به روایت آمار/ ۱۲۷۸ داوطلب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با یکدیگر رقابت می‌کنند
مدیر آموزش و پرورش سرخس گفت: امسال 1278 داوطلب کنکور سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان مرزی سرخس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

عباس دادمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، از آمادگی شهرستان سرخس برای برگزاری کنکور ۹۹ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: برای برگزاری کنکور دو حوزه آزمونی در نظر گرفته شده است که حوزه ویژه خواهران آموزشگاه ۱۵ خرداد با ظرفیت ۲۷۰ داوطلب و حوزه ویژه برادران سالن ایثار با ظرفیت ۲۱۰ داوطلب است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخس با بیان اینکه ۱۲۷۸ داوطلب از روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه ۹۹ طی چهار روز با یکدیگر در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند، اظهار کرد: آزمون رشته هنر روز چهارشنبه با شرکت ۵۷ داوطلب پسر و ۱۳۰ داوطلب دختر و در مجموع ۱۸۷ داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: روز پنجشنبه ۳۰ مردادماه پر ترافیک‌ترین روز کنکور در سرخس است و آزمون رشته‌های انسانی و ریاضی با شرکت ۲۰۶ داوطلب پسر و ۲۵۲ داوطلب دختر و در مجموع ۴۵۸ داوطلب برگزار می‌شود.

دادمحمدی ادامه داد: در رشته ریاضی ۳۸ نفر داوطلب پسر و ۲۸ نفر داوطلب دختر و در مجموع ۶۶ داوطلب هستند و در رشته انسانی ۱۶۸ داوطلب پسر و ۲۲۴ داوطلب دختر و در مجموع ۳۹۲ داوطلب هستند.

مدیر آموزش و پرورش سرخس با اشاره به برگزاری آزمون رشته تجربی در روز جمعه ۳۱ مرداد ماه بیان کرد: از مجموع ۳۷۹ داوطلب رشته تجربی ۱۱۲ نفر داوطلب پسر و ۲۶۷ داوطلب دختر هستند.

وی عنوان کرد: آزمون رشته زبان‌های خارجی نیز روز شنبه اول شهریورماه با شرکت ۲۵۴ داوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد ۷۸ نفر پسر و ۱۷۶ نفر دختر هستند.

مدیر آموزش و پرورش سرخس درباره شرکت داوطلبان مبتلا به کرونا در سرخس عنوان کرد: در صورتی که موردی مبنی بر اینکه داوطلبی مبتلا به کرونا است توسط شبکه بهداشت و درمان اعلام شود آزمون آن داوطلب در بیمارستان لقمان گرفته می‌شود که البته تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای داوطلبان به کرونا نداشتیم.

دادمحمدی با تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی قبل، حین و بعد از آزمون کنکور، گفت: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی فاصله بین صندلی‌های داوطلبان به صورت دقیق ۱۸۰ سانتی‌متر است و علاوه بر این محیط برگزاری آزمون قبل و بعد از آزمون ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش سرخس با بیان اینکه برای حوزه‌های برگزاری کنکور تهویه مناسب در نظر گرفته شده است، بیان کرد: علاوه بر اینکه قبل از ورود، هر داوطلب ضدعفونی می‌شود، پد الکلی و ماسک نیز به آنان داده می‌شود و دو پزشک مخصوص برای حوزه‌ها نیز در نظر گرفتیم و عوامل شبکه بهداشت نیز در جلسه آزمون حضور دارند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از تجمع داوطلبان هنگام ورود و خروج دو نگهبان با گان و شیلد برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مشخص کردیم و درب حوزه‌ آزمون از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح باز است.

دادمحمدی با بیان اینکه امسال پذیرایی نداریم و فقط آب معدنی به داوطلبان داده می‌شود، اضافه کرد: برای داوطلبان منعی برای آوردن تغذیه وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش سرخس درباره وضعیت مراقبان و عوامل اجرایی کنکور در سرخس تصریح کرد: جلسه‌ای توجیهی را در روز سه‌شنبه برای مراقبان برگزار می‌کنیم و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به آنان اعلام می‌شود؛ امسال ۱۰۰ نفر مراقب و عوامل اجرایی در حوزه‌های برگزاری کنکور داریم که به طور متوسط در هر جلسه برگزاری کنکور ۲۵ تا ۳۰ نفر در حوزه‌ها حضور دارند.

وی افزود: برای مراقبان و عوامل اجرایی درخواست ۱۰۰ عدد شیلد را دادیم تا تمامی آنها با ماسک و شیلد در جلسه کنکور حضور داشته باشند.

دادمحمدی با اشاره به اینکه امسال از داوطلبان اثر انگشت گرفته نمی‌شود، بیان کرد: عوامل اجرایی که مسئول توزیع دفترچه آزمون هستند قبل از توزیع دفترچه تمام پروتکل‌های بهداشتی به خصوص ضدعفونی کردن دست را انجام می‌دهند و سپس اقدام به توزیع دفترچه بین داوطلبان می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش سرخس زمان شروع کنکور سراسری سال ۹۹ را ساعت ۸ صبح و زمانی پایان آن را ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه عنوان کرد و افزود: خانواده‌های محترم به هیچ عنوان در محل برگزاری کنکور تجمع نکنند ضمن اینکه امسال محلی برای حضور خانواده‌ها در نظر گرفته نشده است.

وی در پایان با بیان اینکه عوامل اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس در محل برگزاری آزمون حضور دارند، از امام جمعه، فرمانداری، پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی تقدیر و تشکر کرد و گفت: مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس همکاری بسیار خوبی در آماده‌سازی محل برگزاری داشته است و مقرر شده تا در ضدعفونی محل برگزاری آزمون همکاری داشته باشند که از ایشان به صورت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/