آب‌های مرزی در سرخس مهار شد
آب‌های مرزی در سرخس مهار شد
فرماندار سرخس گفت: در پی هشدارهای سطح نارنجی که از حوزه استانداری به فرمانداری شهرستان سرخس درباره وقوع سیلاب ابلاغ شد، با تدبیر به‌موقع ستاد بحران این شهرستان، هدایت سیلاب‌های منطقه خانگیران انجام و از خروج آب‌های مرزی جلوگیری شد.

حسن نوری‌زاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در پی هشدارهای سطح نارنجی که از حوزه استانداری به فرمانداری شهرستان سرخس درباره وقوع سیلاب ابلاغ شد، با تدبیر به‌موقع ستاد بحران این شهرستان و برگزاری جلسه ستاد در محل وقوع سیلاب، هدایت سیلاب‌های منطقه خانگیران انجام و از خروج آب‌های مرزی جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه از دو روز گذشته مأموریت مهار سیلاب‌های ضلع شمالی منطقه خانگیران به معتمدان این منطقه واگذار شده است، افزود: هدایت سیلاب‌های منطقه خانگیران حدفاصل روستاهای قطارچاه و گنبدلی با مشارکت و همت کارکنان متخصص و پرتلاش واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق انحام شد.

فرماندار سرخس تصریح کرد: اگر در مسیر سیلاب انشعاب ایجاد نمی‌شد، سیلاب موجب تخریب بخش زیادی از روستاهای نوبنیاد و گنبدلی شده بود و بخشی از آب هم از مرز خارج می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با تدبیری که صورت گرفت، سرمنشأ آب به دو شاخه تقسیم شد که بخشی به سمت زمین‌های کشاورزی روستای آبمال و در نهایت خروجی گنبدلی و معدن شن گنبدلی هدایت و بخشی هم وارد تاغ‌زارهای پشت روستای گنبدلی شد.

 

 

  • نویسنده : احسان بابائی