محرومیت مردم سرخس از آب سد دوستی زیبنده وزارت نیرو نیست
محرومیت مردم سرخس از آب سد دوستی زیبنده وزارت نیرو نیست
نوری‌زاده در جلسه راهبردی شورای حفاظت آب شهرستان سرخس با تاکید بر تحقق مطالبه مردمی مبنی بر تامین آب شرب سرخس از سد دوستی گفت: محرومیت مردم سرخس از آب شرب سد دوستی پس از گذشت بیش از ۱۵ سال از آبگیری این مخزن عظیم زیبنده وزارت نیرو نیست.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسن نوری‌زاده، سرپرست فرمانداری سرخس در جلسه راهبردی شورای حفاظت آب شهرستان سرخس که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر تحقق مطالبه مردمی مبنی بر تامین آب شرب سرخس از سد دوستی اظهار کرد: محرومیت مردم سرخس از آب شرب سد دوستی پس از گذشت بیش از ۱۵ سال از آبگیری این مخزن عظیم زیبنده وزارت نیرو نیست.

سرپرست فرمانداری سرخس شفافیت در نحوه محاسبه و تخصیص آب از محل سد دوستی برای بخش کشاورزی و شرب مردم این شهرستان را خواستار شد.

غلامرضا لالوی، نماینده سرخس در شورای اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه تصریح کرد: روند پیشرفت پروژه تامین آب شرب شهر سرخس از سد دوستی لاکپشتی است.

لالوی با تاکید بر مسئله توزیع عادلانه آب بیان کرد: ما از تحقق نیافتن خواسته‌های به حق مردم سرخس بر اساس قانون توزیع عادلانه آب گلایه‌مندیم.

نماینده سرخس در شورای اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: ۹۵ درصد منابعی آبی خراسان رضوی در شهرستان مرزی واقع شده، اما صاحبان حقیقی این نعمت که مردم سرخس باشند از این نعمت بی‌بهره‌اند.

وی تاکید کرد: روند پیشرفت پروژه تامین آب شرب شهر سرخس از سد دوستی لاکپشتی است و باید در سطح ملی به این موضوع توجه شود.

انتهای پیام/