اختصاص اعتبار ۱۲٫۵ میلیارد تومانی برای حل معضل ریزگردهای سرخس
اختصاص اعتبار ۱۲٫۵ میلیارد تومانی برای حل معضل ریزگردهای سرخس
رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: رئیس جمهور در سفر سال گذشته به شهرستان سرخس مبلغ ۱۲.۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای حل معضل ریزگردهای سرخس اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، محمود زنگنه، رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی صبح امروز در جلسه پیگیری معضل ریزگردهای شهرستان سرخس که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر سال گذشته به شهرستان سرخس مبلغ ۱۲.۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای حل معضل ریزگردهای سرخس اختصاص دادند.

وی افزود: این اعتبار در سه یا چهار مرحله برای طرح‌های علمی، تحقیقاتی و اجرایی شهرستان سرخس در نظر گرفته شده است.

زنگنه خاطرنشان کرد: در سال گذشته سه میلیارد تومان از این اعتبار ویژه و ۶ میلیارد تومان از بخش اعتبارات ملی برای حفظ و بهبود منابع طبیعی شهرستان سرخس در نظر گرفتیم.

حسن نوری‌زاده، فرماندار شهرستان سرخس نیز در این جلسه بیان کرد: تمام نقاط قوت و ضعف موضوع ریزگردها را مورد بررسی قرار دادیم و مدتی است که کار علمی و تحقیقاتی در این رابطه در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به اینکه حل این مشکل، مستلزم برنامه‌ای با زمان‌بندی بلندمدت است، از چند گروه تحقیقاتی استانی و کشوری دعوت کردیم تا برای کاهش ریزگردها در شرایط فعلی برنامه ارائه بدهند.

فرماندار شهرستان سرخس تصریح کرد: حفظ وضعیت موجود و بهبود آن مهم‌ترین برنامه اجرایی است و تلاش داریم که فعالیت در حال انجام را مردم با کاهش ریزگردها احساس کنند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی