مدعیان حقوق بشر حق سکوت می‌گیرند تا بر جنایات سعودهای سرپوش بگذارند
مدعیان حقوق بشر حق سکوت می‌گیرند تا بر جنایات سعودهای سرپوش بگذارند
امام‌جمعه موقت سرخس بابیان اینکه امروز آل سعود دهان مدعیان حقوق بشر را با پول می‌بندند تا بر جنایاتش سرپوش بگذارند، گفت: 7 هزار نفر در فاجعه منا به خاک و خون کشیده می‌شوند، اما صدای مدعیان حقوق بشر بلند نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به سالروز فاجعه منا و شهادت ۷ هزار نفر از مسلمانان در این حادثه تأسف‌بار گفت: فاجعه منا که براثر بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود رخ داد، فراموش‌نشدنی است.

 

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: حجاج بیت‌الله الحرام در حال بندگی خدا و در زیر آفتاب سوزان به شهادت رسیدند و حکام سعودی که مسئول حفاظت از مهمانان خدا بودند، حتی قطره‌ای آب به لبان تشنه آن‌ها نرساندند.

 

وی بابیان اینکه از شهادت ۷ هزار نفر از مسلمانان نمی‌توان گذشت، تصریح کرد: سکوت کشورهای اسلامی و علمای اسلام در برابر چنین حادثه‌ای قابل‌تأمل است و جای سؤال دارد که چرا علمای اسلام در برابر چنین مصیبت عظمایی سکوت می‌کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه حکام سعودی بعدازاین حادثه در اوج وقاحت حتی یک عذرخواهی هم نکردند، ادامه داد: رژیم سعودی لیاقت میزبانی از مهمانان خدا را ندارد و اگر وقوع فاجعه منا پیگیری نشود هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده نیز شاهد بروز چنین حوادثی در مناسک حج نباشیم.

 

اکبری نیا با انتقاد شدید از مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر گفت: امروز آل سعود دهان مدعیان حقوق بشر را با پول می‌بندد تا بر جنایاتش سرپوش بگذارند؛ ۷ هزار نفر در فاجعه منا به خاک و خون کشیده شدند، اما صدای مدعیان حقوق بشر بلند نشد.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بابیان اینکه باید کمیته حقیقت‌یابی برای روشن شدن این حادثه تشکیل شود، اظهار داشت: سعودی‌ها دهان عده‌ای از اعراب و کسانی که بر آن‌ها نفوذ دارد را می‌بندد تا حقایق روشن نشود.

انتهای پیام/