تحقق «جهاد فرهنگی» با برگزاری جشنواره فیلم اختران در سرخس
تحقق «جهاد فرهنگی» با برگزاری جشنواره فیلم اختران در سرخس
شهر مرزی سرخس از روزهای سوم تا پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۲ میزبان هنرمندان و فعالان سینمایی خراسان رضوی حاضر در پنجمین جشنواره فیلم اختران بود که به گفته دبیر این جشنواره، سطح و کیفیت برگزاری آن نمونه‌ای کم‌نظیر بود و «جهاد در جبهه فرهنگی» را محقق کرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، شهر مرزی سرخس از روزهای سوم تا پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۲ میزبان هنرمندان و فعالان سینمایی خراسان رضوی حاضر در پنجمین جشنواره فیلم اختران بود.

این رویداد که توسط سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی راهبری شد، برای نخستین بار به همت کانون بسیج هنرمندان سرخس و با حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها در این شهرستان برگزار شد.

محمدعلی صباغی، دبیر پنجمین جشنواره استانی فیلم بسیج اختران ضمن قدردانی از میزبانی خوب شهرستان سرخس و حمایت‌های صورت گرفته، برگزاری جشنواره با این سطح و کیفیت را نمونه‌ای کم‌نظیر خواند و گفت: همت و روحیه همدلی مسئولان و مردم شهر سرخس در میزبانی جشنواره فیلم اختران به همه ما درس «جهاد در جبهه فرهنگی» داد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد برگزاری این رویدادها در سایر شهرهای استان خراسان رضوی نیز باشیم.

دبیر پنجمین جشنواره استانی فیلم بسیج اختران تصریح کرد: از امام جمعه شهرسرخس،جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) در بسیج اقشار، مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، نماینده مردم سرخس در مجلس، فرمانده سپاه سرخس، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، شهردار سرخس، اعضای شورای اسلامی شهر سرخس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده هنگ مرزی سرخس، انوش معظمی(بازیگر)، فریده دریامج(بازیگر) و هنرمندان و پیشکسوتان استان که ضمن حضور در مراسم اختتامیه، در هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره نیز همکاری و مساعدت داشتند، قدردانی می‌کنیم.

در این مرحله از جشنواره تعداد ۴۶ اثر برگزیده از میان مجموع ۲۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه در بخش‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ و یکصد ثانیه‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان مراسم، برگزیدگان این دوره از جشنواره اختران اعلام شدند.

در بخش فیلم‌نامه‌های ساخته نشده، فیلم‌های سیب و آذر موفق به کسب دیپلم افتخار و وجه نقد شدند؛ در بخش دستاوردهای ویژه سینمایی، فیلم‌های شورشی و خاموشی و تولیدات ۴۰۱ موفق به دریافت دیپلم افتخار، تندیس و وجه نقد و فریاد قلم، سنجاق و شبکه تصویری نماد موفق به  کسب دیپلم افتخار و وجه نقد شدند.

در بخش نماهنگ ترجمان یار موفق به کسب دیپلم افتخار و وجه نقد شد؛ در بخش یکصد ثانبه فیلم‌های مادر، آمبولانس و نشانه موفق به کسب دیپلم افتخار و وجه نقد شدند.

در بخش مستند فیلم‌های ایل بانو، برکت کویر، خاموشی، آمبولانس موفق به کسب دیپلم افتخار، تندیس و وجه نقد و فیلم‌ حبیب، کوروش، مصیب و دیگران و فیلم‌های خاموشی، شورشی هم موفق به کسب دیپلم افتخار و وجه نقد شدند.

در بخش بهترین‌های داستانی، فیلم‌های خاموشی و شورشی موفق به دریافت دیپلم افتخار، تندیس و وجه نقد شدند؛ همچنین در بخش پویانمایی رنگین کمان، وصال و همیاران طبیعت موفق به کسب دیپلم افتخار، تندیس و وجه نقد شدند.

همچنین در بخش جوایز انفرادی فیلم‌های شورشی، آمبولانس، خاموشی و نشانه موفق به کسب دیپلم افتخار، تندیس و وجه نقد شدند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی