جاده جدید سرخس از ۴ منبع اعتبار می‌گیرد/ تکمیل جاده کار آسانی نیست
جاده جدید سرخس از ۴ منبع اعتبار می‌گیرد/ تکمیل جاده کار آسانی نیست
نماینده مردم سرخس در مجلس گفت: در حوزه جاده جدید سرخس با جدیت به‌دنبال تامین منابع هستیم و از چهار منبع سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت، مصوبات سفر رئیس‌جمهور و ماده ۵۸ محل اعتبارات بانک‌ها این پروژه تامین اعتبار می‌شود.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به آخرین وضعیت ساخت و تکمیل محور جدید سرخس- مشهد اظهار کرد: جاده جدید سرخس دو فاز اجرایی در حوزه شهرستان سرخس و حوزه شهرستان مشهد دارد.

نماینده مردم سرخس در مجلس افزود: در حوزه شهرستان سرخس دو پیمانکار مشغول کار هستند و با قوت و قدرت هم کار ادامه دارد و الحمدلله پیشرفت خوبی داریم؛ در بحث بودجه تخصیص‌هایی صادر شده که امیدواریم این تخصیص‌ها ادامه پیدا کند تا ما بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به وعده‌های داده شده درباره بهره‌برداری از جاده سرخس در خردادماه امسال گفت: قول‌های که داده شده که سال گذشته یا تا خردادماه امسال یا هفته دولت امسال پروژه جاده سرخس به بهره‌برداری می‌رسد، نمی‌توانیم چنین قول‌هایی بدهیم، اما تمام تلاش ما این است که تا پایان امسال کار را به سرانجام برسانیم.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: تلاش زیادی برای ساخت جاده جدید سرخس شده و پیمانکاران زیادی در کنار این دو پیمانکار مشغول هستند؛ حجم پروژه خیلی بالا است؛ ترانشه‌برداری، خاک‌برداری و عملیات اجرایی فوق‌العاده بالاست و ساخت تونل‌ها و پل چکودر تمام شده است.

نماینده مردم سرخس در مجلس تصریح کرد: در حوزه شهرستان مشهد، از تعریض ۳۰ کیلومتر ابتدایی، ۵٫۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر ۱۰ کیلومتر قطعه بعد از تنگلشور تا دوراهی سنگ‌بست پیمانکار با قوت و قدرت در حال کار است.

وی ادامه داد: چهار کیلومتر دیگر تا تنگلشور مانده که پیمانکار جدید انتخاب شده و ان‌شاءالله قطعه دوم هم بخش عمده‌ای از آن تا پایان امسال تا سنگ‌بست به اتمام می‌رسد و می‌ماند سنگ‌بست تا دوراهی روستای اَره که در قالب بحث مولدسازی با هماهنگی استانداری در تلاشیم تا تامین منابع جدید شود و یک پیمانکار هم برای این قطعه در نظر گرفته شود.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: یک بخش دیگر کار در جاده سرخس بحث روکش راه است که پل تخریب شده در اثر سیل چند سال پیش در محدوده پاسگاه اسماعیل‌آباد بازساری و از پاسگاه تا روستای شورک‌ملکی به طول ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت، بخش عمده آن انجام شده است.

نماینده مردم سرخس در مجلس تصریح کرد: پیگیر دریافت مجوز برای روکش‌های بیشتری هستیم؛ آسفالت بخشی از مسیرهای جاده سرخس بر اثر گرما و سرما و سیل تخریب شده و در حال حاضر مشکلات تخریب راه صالح‌آباد را داریم که باید به ستاد بحران گزارش و پیش‌بینی بودجه کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه جاده مشهد- سرخس با جدیت به‌دنبال تامین منابع مختلف هستیم؛ از چهار منبع جاده سرخس اعتبار دریافت می‌کند؛ منبع اول سازمان برنامه و بودجه و منبع دوم وزارت نفت است؛ منبع سوم در قالب مصوبات سفر رئیس‌جمهور و منبع چهارم نیز از ماده ۵۸ محل اعتبارات بانک‌ها است.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: محور جدید سرخس- مشهد از هر چهار منبع یادشده به‌صورت هم‌زمان اعتبار می‌گیرد؛ تکمیل جاده جدید سرخس کار آسانی نیست و برای گرفتن ریال ریال این بودجه‌ها پیگیری‌های بسیار زیادی انجام شده است.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی