جلوگیری از تصرف غیرقانونی حریم رودخانه‌ها در سرخس
جلوگیری از تصرف غیرقانونی حریم رودخانه‌ها در سرخس
با تلاش گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب شهرستان سرخس از تصرف اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها در سرخس جلوگیری شد.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مرتضی کریمی‌فرد گفت: در پی انجام گشت و بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده اکیپ گشت و بازرسی اداره منابع آب شهرستان سرخس، شخصی را که با دپوی خاک در بستر یکی از رودخانه‌های شهرستان سرخس، قصد تصرف اراضی بستر را داشت شناسایی و با اخذ دستور قضایی و با همکاری نیروی مرزبانی، عملیات تخریب بستر متوقف و برای فرد خاطی پرونده تخلف تنظیم و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

رئیس اداره منابع آب سرخس افزود: عده‌ای از فرصت‌طلبان در پی خشکسالی‌های اخیر در منطقه و کاهش رواناب‌ها در رودخانه‌ها به گمان اینکه دیگر سیلی اتفاق نخواهد افتاد به دنبال تصرف اراضی بستر و حریم رودخانه افتاده‌اند.

وی تصریح کرد: تصرف اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل موجب مسدود شدن مسیر جریان آب شده و باعث افزایش خسارت در زمان جاری شدن سیل، به زیرساخت‌ها و اراضی و ساختمان‌های مجاور رودخانه‌ها خواهد شد بنابراین تمامی تلاش خود را در جهت برخورد با متخلفان به کار خواهیم بست.

رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس در پایان از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم منابع آبی مراتب را به اداره منابع آب در شهرستان سرخس اطلاع دهند.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی