رئیس‌جمهور منتخب شخصی را به صداوسیما بفرستد که صحبت‌های او تنش‌زا نباشد
رئیس‌جمهور منتخب شخصی را به صداوسیما بفرستد که صحبت‌های او تنش‌زا نباشد
امام جمعه سرخس گفت: از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهیم شخصی را به نمایندگی برای صحبت در صداوسیما بفرستد که صحبت‌های او تنش‌زا نبوده، بلکه تنش‌زدا باشد. این‌که طوری صحبت شود که گسل‌های اقوام و مذاهب علیه نظام تحریک شده و به مذهب رسمی نظام جمهوری اسلامی توهین شود، صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: امام حسین علیه‌السلام برای حفظ ارزش‌های دین به شهادت رسید. دشمنان ما دسته‌های عزاداری تشکیل داده و در آن دسته‌ها ارزش‌هایی را که امام حسین علیه‌السلام برای آن‌ها به شهادت رسید را زیر پا می‌گذارند و قصد دارند با این کار، مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام را خراب کنند.

وی افزود: در کشور ما صحنه‌ای دیده شد که افرادی بدون حجاب و با وضع زننده‌ای آمدند و زنجیر زدند؛ این افراد هم قانون جمهوری اسلامی و هم قانون حرمت مجلس عزاداری امام حسین علیه‌السلام را شکستند.

امام جمعه سرخس با اشاره به هتک حرمت افراد بی‌حجاب در مراسم عزاداری ایام محرم ادامه داد: ما از قوه قضائیه درخواست داریم که با این هتاکان که قصد تخریب و انحراف مجلس امام حسین علیه‌السلام را دارند، برخورد کند. چرا که هر کشوری قانونی دارد و همان‌طور که در کشورهای دیگر باید به قانون احترام گذاشت، در کشور ما نیز باید به قانون حجاب اسلامی احترام گذاشته شود.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری تصریح کرد: از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهیم شخصی را به نمایندگی برای صحبت در صداوسیما بفرستد که صحبت‌های او تنش‌زا نبوده، بلکه تنش‌زدا باشد. این‌که طوری صحبت شود که گسل‌های اقوام و مذاهب علیه نظام تحریک شده و به مذهب رسمی نظام جمهوری اسلامی توهین شود، صحیح نیست و مردم نمی‌توانند این‌ها را تحمل کنند.

امام جمعه سرخس بیان کرد: راه پیشرفت کشور وحدت و اجماع است و حرف‌ها نباید تنش‌زا باشند. تمامی اقوام و مذاهب محترم هستند، اما قانون تکلیف، یعنی نظام جمهوری اسلامی را مشخص کرده است. شورای نگهبان که در قانون آمده، پاسدار جمهوریت نظام و اسلامیت آن است؛ کسی که بخواهد این شورا را تخریب کند، در واقع نظام را تخریب و تضعیف کرده است.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: رئیس‌جمهور منتخب قول داده است که اجماع برقرار کرده و حزبی کار نکند و ما باید منتظر باشیم تا نتیجه قول‌های ایشان را ببینیم. مردم هم از نمایندگان مجلس می‌خواهند که بنا بر فرمایش رهبری، به شخصی که کوچک‌ترین زاویه‌ای با نظام دارد، رأی ندهند و مماشات نکنند.

وی گفت: امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا یزیدیان زمان هستند؛ کربلا امروز در غزه است و مردم غزه در آتش و خون می‌غلتند؛ اگر امام حسین علیه‌السلام امروز بودند، می‌فرمودند که باید از مردم غزه دفاع کرد. کشورهایی که می‌توانند و به مردم غزه کمک نمی‌کنند، در کشتار آن‌ها شریک هستند.

انتهای خبر/

  • نویسنده : محمد شادمان