ابهت امت اسلامی در روز عید فطر به دنیا نشان داده می‌شود
ابهت امت اسلامی در روز عید فطر به دنیا نشان داده می‌شود
امام‌جمعه سرخس گفت: در روز عید فطر ابهت امت اسلامی به دنیا نشان داده می‌شود و دنیا صف‌های جماعت و به‌هم‌پیوسته مؤمنان را در سرتاسر جوامع اسلامی مشاهده می‌کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های نماز عید فطر شهرستان سرخس با بیان اینکه عید فطر برای تمام مسلمین است، اظهار کرد: همه جوامع اسلامی امروز شاد هستند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه عید فطر در عرصه فردی و اجتماعی تحول‌آفرین است، افزود: در روز عید فطر انسان پس از یک ماه بندگی خدا به اوج انسانیت می‌رسد.

 

وی تصریح کرد: در عرصه اجتماعی در روز عید فطر شاهد تحولی عظیم هستیم و همین پرداخت فطریه همکاری، همیاری و تعاون مسلمانان را نشان می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به اینکه عید فطر در عرصه سیاسی هم تحول‌آفرین است، بیان داشت: امروز ابهت امت اسلامی به دنیا نشان داده می‌شود و دنیا صف‌های جماعت و به‌هم‌پیوسته مؤمنان را در سرتاسر جوامع اسلامی می‌بیند.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: مسلمانان می‌توانند برای رسیدن به آرمان‌ها از این عید سعید استفاده کنند؛ عیدی که حاکمیت توحید، آزادی قدس و اجتناب از طاغوت را نشان می‌دهد.

 

وی در پایان تصریح کرد: اگر حاکمان مرتجع در برخی کشورهای اسلامی اجازه بدهند اقتدار امت اسلامی به نمایش گذاشته شود، روزبه‌روز شاهد عزت جوامع اسلامی خواهیم بود.

انتهای پیام/