ایجاد فضای امن و برخورد با جرائم خشن اولویت دستگاه قضایی در سرخس/ «نزاع» به حیثیت و فرهنگ عمومی شهرستان لطمه می‌زند/ عاملان اصلی نزاع جمعه‌شب در ساعات اولیه دستگیر شدند
ایجاد فضای امن و برخورد با جرائم خشن اولویت دستگاه قضایی در سرخس/ «نزاع» به حیثیت و فرهنگ عمومی شهرستان لطمه می‌زند/ عاملان اصلی نزاع جمعه‌شب در ساعات اولیه دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب سرخس گفت: اولویت‌ دستگاه قضایی در شهرستان سرخس ایجاد فضای امن و برخورد با جرائم خشن است، چون ارتکاب این جرائم حیثیت و فرهنگ مردم شهیدپرور سرخس را خدشه‌دار می‌کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حمید علیزاده ظهر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران شهرستان سرخس با اشاره به اینکه اعتقاد داریم اصحاب رسانه افرادی از خود مردم هستند، اظهار کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم که همراه دستگاه قضایی باشند و در تحقق رسالت دستگاه قضا که دستگیری از مظلومان است ما را یاری کنند.

 

دادستان شهرستان سرخس با اشاره به تأکیدات رئیس دستگاه قضایی کشور مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم افزود: پیشگیری از وقوع جرم صرفاً وظیفه دستگاه قضایی نیست و دستگاه‌های اجرایی و  آحاد مردم در پیشگیری از وقوع جرم نقش دارند.

 

ایجاد فضای امن و برخورد با جرائم خشن اولویت دستگاه قضایی در سرخس

وی امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی از مصادیق بارز پیشگیری از وقوع جرم دانست و تصریح کرد: اولویت‌های دستگاه قضایی در شهرستان سرخس ایجاد فضای امن و برخورد با جرائم خشن است، چون ارتکاب این جرائم حیثیت و فرهنگ مردم شهیدپرور سرخس را خدشه‌دار می‌کند.

 

علیزاده به برخورد با ضابطین متخلف اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم یکی از مسائل توجه به وضعیت معیشتی مردم است که مشکلات آنان باید حل شود و در این راستا در حوزه زندانیان مواد مخدر برنامه داریم تا تعدادی از زندانیان مواد مخدر سرخس را به اردوگاه حرفه‌آموزی چناران انتقال بدهیم تا با آموختن یک حرفه بتوانند پس از آزادی به معیشت خود و خانواده خود برسند و دیگر دچار بزهکاری نشوند.

 

دادستان شهرستان سرخس بیان کرد: اگر مسائل معیشتی مردم حل شود بسیاری از جرائم رخ نمی‌دهد و اهتمام بر این است تا به مددجویان کمک کنیم تا یک حرفه را فرا بگیرند و پس از آزادی به‌جای بزهکاری به دنبال معیشت باشند.

 

وی با تأکید بر پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد: شوراهای سازش در سرخس فعال خواهد شد و به‌صورت کدخدا منشی مشکلات باید حل شود.

 

عاملان اصلی نزاع جمعه‌شب در ساعات اولیه دستگیر شدند

علیزاده با اشاره به نزاع دسته‌جمعی در جمعه‌شب گذشته در سرخس افزود: با قاطعیت دستگاه قضایی و اهتمام مرجع انتظامی و حضور به‌موقع بازپرس ویژه درصحنه جرم و دستور مرجع قضایی عاملان اصلی نزاع در ساعات اولیه دستگیر شدند.

 

دادستان شهرستان سرخس بابیان اینکه دستگاه قضائی با جرائم خشن به‌شدت برخورد می‌کند، اظهار داشت: به دنبال دستگیری تعدادی از متهمان و متواری شدن دو نفر از آنان دستور دستگیری این دو نفر را صادر کردیم.

 

«نزاع» به حیثیت و فرهنگ عمومی شهرستان لطمه می‌زند

علیزاده خاطرنشان کرد: «نزاع» به حیثیت و فرهنگ عمومی شهرستان لطمه می‌زند و با توجه به اهمیت فرهنگ عمومی، دستگاه قضائی با اخلال گران نظم عمومی با شیوه خودشان و با قاطعیت برخورد می‌کند و فرهنگ غلط آنان را نشانه می‌گیریم.

 

وی بیان کرد: بستر جرم باید از بین برود و در تحقق جرم سه عامل فعل بزهکار، محیط بزه و فضای جامعه و شخص بزهکار نقش دارند.

 

اجرای طرح قاضی مدرسه در مدارس سرخس

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرخس از اجرای طرح قاضی مدرسه در مدارس شهرستان سرخس خبر داد و افزود: اجرای طرح قاضی مدرسه در مدارس متوسطه اول و دوم باعث می‌شود تا از وقوع جرم پیشگیری شود.

 

علیزاده اظهار کرد: رعایت دقت در رسیدگی به پرونده‌ها در دستور کار دادستانی شهرستان سرخس است.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که مشکلات معیشتی و فرهنگی مردم حل نشود نمی‌توان برخورد مناسبی داشت و صرف زندان کردن مجرمان باعث رفع مشکل نمی‌شود.

 

دادستان شهرستان سرخس در پایان بیان کرد: سیاسی‌کاری‌ها به نفع عامه مردم نیست و اقدامات اقتصادی شهرستان باید به نفع عامه مردم باشد.

انتهای پیام/