پیگیر تصویب قانون نظام جامع رسانه در مجلس دهم هستیم/ جامعه رسانه‌ای کشور مانند جامعه هنری مهجور است/ سامانه سمان به دلیل برخوردهای سلیقه‌ای عملاً تعطیل شده است
پیگیر تصویب قانون نظام جامع رسانه در مجلس دهم هستیم/ جامعه رسانه‌ای کشور مانند جامعه هنری مهجور است/ سامانه سمان به دلیل برخوردهای سلیقه‌ای عملاً تعطیل شده است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پیگیر تصویب قانون نظام جامع رسانه در مجلس دهم هستیم، گفت: این قانون در 5 دوره مجلس در دستور کار قرار گرفته اما به دلایلی به تصویب نرسیده است.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه جامعه رسانه‌ای کشور مانند جامعه هنری مهجور است، گفت: سه هزار و ۸۰۰ نفر از جامعه خبری کشور در دوره‌ای تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که ۸۰۰ نفر آن‌ها عضو باشگاه خبرنگاران جوان بودند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه جلسات صندوق حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران به‌خصوص در حوزه بیمه مانند گذشته تشکیل نمی‌شود، افزود: متأسفانه سامانه سمان (سامانه مدیریت اطلاعات نشریات) نیز به دلیل نگاه‌ها و برخوردهای سلیقه‌ای عملاً تعطیل شده است.

 

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه نتوانستیم درخور شان جایگاه خبرنگاران کاری انجام بدهیم، خبرنگاران ما یا تبدیل به ابزار شده‌اند و یا شخص محوری را دنبال می‌کنند.

 

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای باید ایجاد شود که خبرنگاران واقعی شناسایی شده و برای آن‌ها رتبه‌بندی در نظر گرفته شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه پیگیر تصویب قانون نظام جامع رسانه در مجلس دهم هستیم، گفت: این قانون در ۵ دوره مجلس از مجلس ششم در دستور کار قرار گرفته اما به دلایلی به تصویب نرسیده است.

 

وی اظهار داشت: اگر این قانون در مجلس دهم نیز به تصویب نرسد، قطعاً نتوانسته‌ایم در حوزه فرهنگ کار جدی را انجام بدهیم.

 

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه دنیای امروز دنیای رسانه است، تصریح کرد: مناظره ترامپ و کلینتون برد خبری جهانی دارد و یک افشاگری و یا یک خبر می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا را جابجا کند و این قدرت رسانه را نشان می‌دهد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: امروز برخی دستگاه‌های ما یا به رسانه‌ها پول می‌دهند که آن‌ها را ساکت کنند و یا نقش این رسانه‌ها برای دستگاه‌ها به‌جای روابط عمومی، روابط خصوصی شده است.

 

وی عنوان کرد: باید یک نظام سامانمند رسانه‌ای با قوام داشته باشیم و به این اعتقاد داریم که ۹۰ درصد کار ما قدرت رسانه است.

انتهای پیام/