لزوم انتخاب اصلح برای جایگاهی که یک کربلا برای حفظ آن شهید شد
لزوم انتخاب اصلح برای جایگاهی که یک کربلا برای حفظ آن شهید شد
برای هر صندلی و جایگاه در جمهوری اسلامی ایران، یک کربلا شهید شده است بنابراین هم شرکت در انتخابات یک وظیفه و تکلیف شرعی و هم انتخاب اصلح و فرد شایسته تکلیف شرعی است؛ حضور حداکثری و شایسته گزینی وظیفه هر فرد مسلمان و معتقد به نظام و انقلاب است.

به گزارش نسیم سرخس، هر انقلاب و حاکمیتی در نظام سیاسی و فکری خود اصول و مولفه هایی دارد که مبین سیاست هاس کلی و خطوط حیاتی آن نظام محسوب شده و لازم الاطاعه بوده و همگان به خصوص کارگزاران و مدیران ملزم به اعتقاد قلبی و التزام عملی به آن خطوط در تفکر، قول و عمل هستند.

 

انقلاب اسلامی ایران، نظام مبتنی بر آموزه های آسمانی دین مبین اسلامی و قرآن، الگو گرفته از نظام های اسلامی شیعی چون حکومت عدالت محور آقا امیر المومنین علی علیه السلام، افکار و اندیشه های امام روح الله و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه ای، اعتقاد و اعتماد به خط جهاد و شهادت و دفاع از مظلومان و مستضعفین عالم، جبهه مقاومت و مبتنی بر استکبارستیزی و تفکر محو اسرائیل غاصب، احترام و تکریم فرهنگ جبهه و شهادت، روحیه جهادی و بسیجی و التزام قولی و فعلی به ولایت فقیه و جمهوریت و اسلامیت نظام است که همه مسئولان باید طبق قانون اساسی به این مولفه ها پایبند باشند.

 

عقلانی است که هر کشوری اصولی دارد که همه باید آن اصول را رعایت کنند؛ از این جهت هر تفکری، هر خط و جریانی و هر حزبی و تشکلی باید در چهارچوب این اصول حرکت کند، در غیر این صورت غیر خودی محسبو شده، چون قانون اساسی را قبول ندارد، نمی تواند خودش را در قالب خدمت در این چهارچوب وفق دهد.

 

انتخابات اسفندماه پیش رو است و عبارت های زیادی از لسان سیاسیون در افکار عمومی شنیده می شود؛ افراط، تندروی، تندرو و اعتدال که همهی این کلمات باید در قالب مولفه های نظام تعریف شوند به همین دلیل ادبیات و اندیشه های سکولار، غرب گرا، واگرا، متمایل به فتنه، ساکتین فتنه ۸۸ و کسانی که اهل تسامح و تساهل هستند نسبت به مولفه های نظام دچار استحاله فکری و اعتقادی شده اند، جایگاهی در ساختار اجرایی کشور ندارند.

 

ساختار اجرایی که دارای ۳ هزار صندلی مشاغل مهم در سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه است و طبق آمار برای استقرار و تثبیت این نظام حدود ۲۱۹ هزار نفر از گلدسته های این نظام پرپر و شهید شدند، یعنی برای هر جایگاه و صندلی ۷۳ شهید داده ایم.

 

به عبارتی برای هر صندلی یک کربلا برپا شده و فرمایش مولایمان را آوزیه گوشمان قرار دهیم که هم شرکت در انتخابات یک وظیفه و تکلیف شرعی و هم انتخاب اصلح و فرد شایسته تکلیف شرعی است؛ حضور حداکثری و شایسته گزینی وظیفه هر فرد مسلمان و معتقد به نظام و انقلاب است.

یادداشت: قاسم یعقوبی

انتهای پیام/