نقش اساسی بسیج در میدان های فرهنگی و تربیتی کشور/ اهداف حملات تروریستی خود ساخته پاریس اسلام هراسی بود
نقش اساسی بسیج در میدان های فرهنگی و تربیتی کشور/ اهداف حملات تروریستی خود ساخته پاریس اسلام هراسی بود
امام جمعه موقت سرخس گفت: امروز بسیج و بسیجیان در میدان های مختلف، به خصوص در عرصه های فرهنگی و تربیتی نقشی اساسی دارند و هر وقت انقلاب و اسلام به آن ها نیاز داشت، حضور خود را ثابت کردند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علی اصغر شریعتی در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: در طول شبانه روز باید زندگی انسان به چهار برنامه مهم، عبادت و مناجات خدا، کار و تامین نیازهای زندگی، ملاقات با برادران دینی و تفریح سالم در محیط خانواده اختصاص یابد.

 

امام جمعه موقت سرخس با تاسی از کلام امام علی علیه السلام، افزود: در هنگام غنا و بی نیازی و هم در زمان فقر و نداری باید در جاده تقوا حرکت کنیم.

 

شریعتی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: در حقیقت بسیج یک معجزه الهی بود که اگر کارکرد و تلاش آن نمی شد، اکنون انقلاب و اسلامی وجود نداشت.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیج قدرت لایزال الهی است که هیچ وقت تمام شدنی نیست و به همین دلیل امام راحل با عنایت الهی، این شجره طیبه را پایه گذاری کردند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس ادامه داد: امروز بسیج و بسیجیان در میدان های مختلف، به خصوص در عرصه های فرهنگی و تربیتی نقشی اساسی دارند و هر وقت انقلاب و اسلام به آن ها نیاز داشت، حضور خود را ثابت کردند.

 

امام جمعه موقت سرخس در ادامه با اشاره به حملات اخیر تروریستی داعش در فرانسه گفت: در واقع داعشی ها به پدرخوانده خود فرانسه حمله کردند و همین فرانسه بود که بیشترین نیرو را برای جنگ به سوریه اعزام کرد.

 

شریعتی تصریح کرد: همین مغز متفکری که حمله تروریستی به پاریس را طراحی کرد، در خود فرانسه دفتر جذب نیرو برای داعش ایجاد کرده بود.

 

وی اظهار کرد: امروز گروه تروریستی داعش از ۸۰ کشور دنیا نیرو جذب کرده است و تمامی پایگاه های آمریکایی و اروپایی از او حمایت می کنند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس اذعان کرد: تمام رسانه های اروپایی و آمریکایی در اختیار داعش است و با تبلیغ جنایت های وحشیانه آن ها به دنبال این هستند که مردم دنیا را بترسانند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

 

امام جمعه موقت سرخس با یان اینکه حملات پاریس مشکوک است، عنوان کرد: چه طور می شود که کشورهایی که نهادهای امنیتی آن ها حتی حضور پرندگان را رصد می کنند توان مقابله با چند نفر را نداشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی مانند فرانسه که مشکلات داخلی و به خصوص ورشکستگی های اقتصادی گریبان گیر آن ها شده است به دنبال این هستند که با این اقدمات ذهن مردم کشورشان را منحرف کنند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس ادامه داد: غربی ها با طراحی این حملات و اقدامات تروریستی به دنبال آماده کردن ملت خودشان برای جنایت های بعدی شان هستند.

 

شریعتی یکی از اهداف حملات تروریستی پاریس را اسلام هراسی و اسلام زدایی عنوان کرد و گفت: امروز اسلام در کشورهای اروپایی رو به رشد است و همین غربی ها را به وحشت اندخته است.

 

امام جمعه موقت سرخس تصریح کرد: رسانه های گروهی فرانسه در تبلیغات شان، اسلام هراسی را ترویج می کنند و قصد دارند با این اقدامات مسیحیان و مسلمانان را به جان هم بندازند و برای رژیم صهیونیستی امنیت درست کنند.

 

وی ادامه داد: چرا غربی هایی که خود را مدعی حقوق بشر می دانند امروز در برابر کشتار بی رحمانه مسلمانان سکوت می کنند و برای حادثه کوچکی در پاریس سر و صدا به راه می اندازند؟

 

شریعتی تصریح کرد: رسانه های آمریکایی و اروپایی امروز در تلاش هستند تا با پوشش گسترده این حملات خود ساخته، انتفاضه سوم مردم فلسطین را تحت تاثیر قرار دهند و جنایات رژیم صهیونیستی را توجیه کنند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس در پایان گفت: امیدواریم مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند و مراقب حرکت های توطئه مابانه غربی ها باشند.

انتهای پیام/