کسب گواهینامه ثبت مواد کودی توسط پالایشگاه گاز سرخس
کسب گواهینامه ثبت مواد کودی توسط پالایشگاه گاز سرخس
مسئول واحد دانه‌بندی گوگرد پالایشگاه گاز سرخس از اخذ گواهينامه ثبت مواد كودي محصول كود گوگرد بنتونيتي دانه‌بندی شده (پاستيل) برای نخستین بار در کشور توسط این مجتمع گازی خبر داد.

حسن علیمیرزایی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: این پالایشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوگرد در کشور علاوه بر فروش داخلی و صادرات این محصول، ایجاد زمینه‌های جدید مصرف گوگرد و تبدیل آن به محصولات با ارزش‌افزوده بالا را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

 

مسئول واحد دانه‌بندی گوگرد پالایشگاه گاز سرخس افزود: بر این اساس واحد تولید کود گوگرد بنتونیتی به ظرفیت اسمی روزانه ۶۰۰ تن در این پالایشگاه اجرا و بهره‌برداری شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین برای بومی‌سازی دانش و توسعه فناوری تولید کود گوگرد بنتونیتی موردنیاز بخش کشاورزی، تمامی مراحل تولید و تجاری‌سازی محصول با تلاش و همت کارکنان این پالایشگاه انجام شده است.

 

علیمیرزایی خاطرنشان کرد: مراحل انجام پروژه شامل تأمین خاک بنتونیت مرغوب از معادن تا تولید و فرآوری محصول کود گوگرد بنتونیتی و بسته‌بندی و همچنین پایش نتایج عینی افزایش کمی و کیفی محصولات در مزارع کشاورزی پیگیری شده است.

 

مسئول واحد دانه‌بندی گوگرد پالایشگاه گاز سرخس تأکید کرد: با توجه به قوانین و مقررات وزارت جهاد کشاورزی تمامی تولیدکنندگان کود کشور ملزم به اخذ مجوز از موسسه تحقیقات خاک و آب کشور هستند که اخذ مجوز این محصول و کسب گواهینامه ثبت مواد کودی با نام تجاری خانگیران ۹۰ انجام شده است.

 

وی در پایان گفت: هم اکنون پالایشگاه گاز شهید هاشمی ن‍ژاد سرخس به‌عنوان تنها تولیدکننده کود گوگرد بنتونیتی پاستیل و دارنده گواهینامه ثبت مواد کودی این محصول در کشور است.

گواهینامه

انتهای پیام/