سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
پ
  • شناسه : 41409
  • 23 فروردین 1400 - 10:31
  • ۰ دیدگاه
وعده‌های مسئولان عملی نشد؛

پایان باز وعده‌ها برای بازگشایی «خیابان ثارالله» سرخس/ املاک باقی‌مانده کارشناسی می‌شود

پایان باز وعده‌ها برای بازگشایی «خیابان ثارالله» سرخس/ املاک باقی‌مانده کارشناسی می‌شود
پایان باز وعده‌ها برای بازگشایی «خیابان ثارالله» سرخس/ املاک باقی‌مانده کارشناسی می‌شود
با وجود اینکه مسئولان پارسال وعده بازگشایی خیابان ثارالله سرخس را پس از 20 سال انتظار دادند، اما هنوز املاک چهار بزرگ مالک و سه باب مغازه در این خیابان از سوی شهرداری تملک نشده و قرار است این هفته کارشناسی شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، خیابان ثارالله شهر سرخس یکی از خیابان‌های پرتردد است که به خیابان اصلی شهر یعنی خیابان امام خمینی (ره) منتهی می‌شود.

پروژه بازگشایی این خیابان حدود ۲۰ سال پیش آغاز شد و دلایل متعددی که مهم‌ترین آن سختی خرید زمین و منازل ساکنان این خیابان است، موجب شد تا مدت زمان پروژه طولانی شود.

بازگشایی معابر به ویژه خیابان ثارالله در طرح تفصیلی شهر سرخس توسط وزارت کشور دیده و به شهرداری ابلاغ شده است و علاوه بر آن کمیسیون ماده ۵ استانداری خراسان رضوی در سال ۸۲ بازگشایی خیابان ثارالله را تصویب کرده است.

۲۶ آذر ۹۹ محمدرضا برهمند، مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت که با هدف پایان انتظار ۲۰ ساله بازگشایی خیابان ثارالله و به‌منظور رفاه حال شهروندان سرخسی، آستان قدس رضوی اقدام به واگذاری ۸۸۵ متر عرصه با کاربری تجاری- مسکونی در بلوار مصلی به شهرداری برای بازگشایی این خیابان کرده است.

وی اضافه کرد: با همکاری و تعاملات صورت گرفته با شهرداری سرخس زمینی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال به اشخاصی که در طرح بازگشایی خیابان ثارالله با شهرداری همکاری کنند، تحویل می‌شود و امیدواریم این طرح تا پایان امسال (سال ۱۳۹۹) محقق شود.

حمید رضایی عظیمی، رئیس شورای اسلامی شهر سرخس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت که این زمین در سال ۹۶ از سوی شهرداری با آستان قدس رضوی تهاتر و هزینه آن پرداخت و سند این زمین تحویل شهرداری شده و کاربری این زمین تجاری- مسکونی با تراکم بالاست که با هدف واگذاری به شهروندانی که در طرح بازگشایی خیابان ثارالله با شهرداری همکاری کنند، خریداری شده است.

رئیس شورای شهر سرخس نیز با اشاره به اینکه فقط چهار بزرگ مالک و سه باب مغازه در خیابان ثارالله داریم، وعده داد که امیدواریم این خیابان تا پایان امسال (سال ۱۳۹۹) به بهره‌برداری برسد؛ وی همچنین گفت که دو امکان دیگر نیز برای جلب نظر مالکان پیش‌بینی کردیم.

حالا پس از وعده‌های متعدد مسئولان برای بازگشایی این خیابان، اما شهردار سرخس می‌گوید که قرار است، این هفته یا هفته آینده برای املاک باقی‌مانده کارشناس بیاید تا بعد از کارشناسی برای خریداری اقدام کنیم.

املاک باقی مانده این هفته کارشناسی می‌شود

حمید دانشی مقدم، شهردار سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کارشناسی به تازگی از سوی شورا و شهرداری برای کارشناسی املاک باقی مانده این خیابان انتخاب شده و قرار است این املاک همین هفته کارشناسی شود.

وی بیان کرد: قیمت‌گذاری این املاک به‌‍زودی انجام می‌شود و بعد با جلب نظر مالکان برای خریداری املاک باقی مانده توافق می‌کنیم.

وجود پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و توسعه شهری باعث رشد فزاینده جمعیت شهری در سرخس شده که این رشد منجر به افزایش تردد وسایل نقلیه در سطح شهر و افزایش بار ترافیکی شده است.

یکی از مشکلات اساسی که در مرکز شهر سرخس یعنی خیابان امام خمینی (ره) وجود دارد، ترافیک زیاد شهری در این منطقه است و بازگشایی خیابان ثارالله می‌تواند نقش موثری در حل معضل ترافیک مرکزی این شهر ایفا کند.

انتهای پیام/

آب‌های مرزی در سرخس مهار شد 23 اسفند 1402

آب‌های مرزی در سرخس مهار شد

فرماندار سرخس گفت: در پی هشدارهای سطح نارنجی که از حوزه استانداری به فرمانداری شهرستان سرخس درباره وقوع سیلاب ابلاغ شد، با تدبیر به‌موقع ستاد بحران این شهرستان، هدایت سیلاب‌های منطقه خانگیران انجام و از خروج آب‌های مرزی جلوگیری شد.

حضور حماسی مردم سرخس در انتخابات معنادار است 11 اسفند 1402

حضور حماسی مردم سرخس در انتخابات معنادار است

فرماندار سرخس گفت: حضور حماسی مردم شهرستان سرخس در انتخابات معنادار بوده و این حضور و آرای مردم پشتوانه دولت برای خدمت مضاعف است.

مردم انقلابی سرخس از حضورشان در انتخابات می‌گویند 11 اسفند 1402

مردم انقلابی سرخس از حضورشان در انتخابات می‌گویند

مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان مرزی سرخس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، از حضورشان در انتخابات می‌گویند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.