وضعیت سرخس در بیماری کرونا قرمز و بحرانی است/ اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذر
وضعیت سرخس در بیماری کرونا قرمز و بحرانی است/ اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذر
رجبی مقدم با بیان اینکه وضعیت سرخس در بیماری کرونا قرمز و بحرانی است، گفت: محدودیت‌های اعلام شده از سوی وزارت کشور به‌طور جد از روز شنبه اول آذرماه درباره تعطیلی اصناف درجه 2، 3 و 4 همراه با عدم تردد خودروها به استان و بالعکس در این شهرستان اجرا می‌شود.

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه آخرین وضعیت این شهرستان در بیماری کرونا قرمز و بحرانی است، اظهار کرد: تاکنون در شهرستان ۱۰۰ هزار نفری سرخس، از تعداد ۲ هزار ۵۸۶ نفر نمونه‌گیری شده که بیش از ۱۲۰۰ نفر مبتلا، ۳۵ نفر در انتظار جواب آزمایش، ۲۹۰ نفر در حال درمان خانگی، ۷ نفر بستری و متاسفانه ۶۱ نفر فوت کردند؛ همچنین از این تعداد خوشبختانه ۸۷۳ نفر پس از مبتلا بهبود یافتند.

فرماندار سرخس افزود: از آنجا که امکانات بیمارستان لقمان سرخس به ویژه در بخش تخت بستری و تهیه دستگاه اکسیژن ساز مشکل دارد، لازم است شهروندان اصول بهداشتی را رعایت و این بیماری را جدی بگیرند و از حضور در هرگونه تجمع خودداری کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه هنوز در بازار و نانوایی‌ها شاهد حضور فشرده مردم بدون ماسک هستیم، این یعنی هنوز برخی از مردم این بیماری خطرناک را جدی نگرفتند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس سرخس بیان کرد: محدودیت‌های اعلام شده از سوی وزارت کشور به‌طور جد از روز شنبه اول آذرماه درباره تعطیلی اصناف درجه ۲، ۳ و ۴ همراه با عدم تردد خودروها به استان و بالعکس اجرا می‌شود، مگر در موارد خاص اعم از بیماران اورژانسی، خودروهای حمل مواد خوراکی شرکت‌های شاغل در شهرستان با مجوز از شبکه بهداشت و فرمانداران امکان پذیر است.

رجبی مقدم تاکید کرد: هرگونه تجمع و برگزاری مجالس عروسی که منجر به تجمع شود، ممنوع و صاحبان مجالس مجرم شناخته و بازداشت می‌شوند.

فرماندار سرخس تصریح کرد: امروز امربه معروف و نهی از منکر و تذکر دادن به افراد فاقد ماسک مهم‌ترین فریضه است چرا که با جان انسان‌ها ارتباط دارد.

وی در پایان گفت: دستگاه «سی تی اسکن» با همه مشکلات وارد شهرستان شده و لازم است، مسئولان بیمارستان برای نصب و جانمایی آن تا دو ماه دیگر اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/