واکسیناسیون بیش از ۱۳ هزار سرخسی علیه کرونا/ امکانات موردنیاز برای مقابله با کرونا در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد
واکسیناسیون بیش از ۱۳ هزار سرخسی علیه کرونا/ امکانات موردنیاز برای مقابله با کرونا در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد
اردونی دوستی با بیان اینکه تاکنون 13 هزار نفر در شهرستان سرخس علیه کرونا واکسینه شدند، گفت: به جز افراد مشمول، کار واکسیناسیون گروه‌های شغلی حساس همچون فرهنگیان، کارکنان پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و شرکت بهره‌برداری نفت و گار شرق نیز در این شهرستان در حال انجام است.

مهدی اردونی دوستی، معاون فرماندار سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه شرایط شهرستان سرخس همچون مرکز استان در بیماری کرونا بحرانی است، اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد کرونا شهرستان تصمیم بر این شد تا بر اساس نیاز شبکه بهداشت و درمان شهرستان و درخواست‌هایی که دارند، از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی امکانات و نیروی انسانی در اختیاراشان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دی کلینیک غدیر نفت و هنگ مرزی شهرستان تاکنون در این رابطه همکاری خوبی با شبکه بهداشت و درمان داشتند، اما متاسفانه مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی و درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان به درخواست‌ها پاسخی نداده که این موضوع مورد انتقاد شدید فرماندار شهرستان نیز قرار گرفت.

معاون فرماندار سرخس با اشاره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان بیان کرد: به جز افراد مشمول که واکسیناسیون آن‌ها در شهرستان در حال انجام است، گروه‌های شغلی حساس همچون فرهنگیان، کارکنان پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و شرکت بهره‌برداری نفت و گار شرق نیز در حال دریافت واکسن هستند.

اردونی دوستی با اشاره به استقبال پایین افراد مشمول و به ویژه فرهنگیان شهرستان از واکسیناسیون گفت: به گفته رئیس مرکز بهداشت شهرستان از جمعیت دو هزار نفری فرهنگیان شهرستان، تاکنون فقط ۵۰۰ نفر برای دریافت واکسن مراجعه کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مهرماه آغاز مدارس را داریم و باید ایمنی لازم در فرهنگیان برای حضور در تجمع ایجاد شود، بنابراین واکسیناسیون فرهنگیان الزامی است و بایستی هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ هزار نفر از جمعیت مشمول در شهرستان سرخس واکسن کرونا را دریافت کردند.

اردونی دوستی در پایان با بیان اینکه مراسم ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: وظیفه نظارت بر دستورالعمل‌ها بر عهده اداره تبلیغات اسلامی است و جلسات هماهنگی آن نیز با هیئت‌های مذهبی برگزار شده است.

بر اساس آخرین به‌روز رسانی نرم‌افزار ماسک در ۱۶ مردادماه، شهرستان سرخس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام/۴۰۰۴

احسان بابائی